برنامه زمانبندی جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی
کد خبر: 3533617
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

برنامه زمانبندی جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه زمانبندی بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از شامگاه ششم مهرماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز به کار کرده است، مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برنامه زمانبندی بیست‌و‌یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از شامگاه ششم مهرماه در مشهد آغاز به کار کرده است، مشخص شد.
بنابر این گزارش، بعد از برگزاری آیین افتتاحیه این جشنواره قرآنی که شامگاه ششم مهرماه با حضور سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد، طی امروز و فردا، هفتم و هشتم مهرماه مسابقات رشته‌های آوایی در بخش بانوان و آقایان پیگیری می‌شود.
بر این اساس، در بخش بانوان، متسابقان رشته‌‌ تحقیق، ترتیل و حفظ امروز صبح هشتم مهرماه از ساعت 8 الی 11:30 در هتل آسیا و آقایان متسابق رشته‌های تحقیق، حفظ و ترتیل نیز به ترتیب در همین بازه زمانی در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در محل هتل صدر به رقابت می‌پردازند.  
همچنین بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، صرف ناهار و استراحت، مسابقات در همین رشته‌ها و در بخش بانوان و آقایان از ساعت 14 الی 17:30 دوباره پیگیری خواهد شد که در ادامه نیز برگزاری محفل انس با قرآن کریم با عنوان «با قدسیان آسمان» امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت زهرا(س) پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن از دیگر برنامه‌های روز نخست این جشنواره به شمار می‌رود.
رقابت متسابقان در روز دوم جشنواره از ساعت 8 صبح پنجشنبه، هشتم مهرماه با برگزاری مسابقات آقایان در رشته تحقیق در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی، رشته حفظ و ترتیل در محل هتل صدر و در بخش بانوان در رشته‌های تحقیق، ترتیل و حفظ در محل هتل آسیا آغاز می‌شود و تا ساعت 11:30 ادامه می‌یابد.  
در همین روز و از ساعت 8 الی 11 نیز نشست کارشناسان قرآنی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی در سالن کنفرانس ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در خیابان دانشگاه برگزار خواهد شد.
در ادامه و بعد از اقامه نماز ظهر، استراحت و صرف ناهار، مسابقات فینال در همین رشته‌های و در مکان‌ها از ساعت 14 الی 17:30 پیگیری خواهد شد و در همین بازه زمانی نیز نشست دبیران قرآنی علوم پزشکی در سالن کنفرانس ساختمان قریشی تشکیل می‌شود که پایان‌بخش برنامه‌های دومین روز این جشنواره قرآنی تجلیل از برگزیدگان مسابقات معارف و سیره معصومین(ع) در تالار ابن‌سینا خواهد بود.
علاوه بر این، زیارت و  اقامه نمازهای یومیه در سه نوبت در حرم مطهر رضوی، صرف صبحانه در حرم رضوی در روز دوم اقامت در مشهد، بازدید از آرامگاه فردوسی، قرعه‌کشی عتبات عالیات، بازدید از  مجموعه فرهنگی و تفریحی چالیدره طرقبه و ... از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره به شمار می‌رود.
گفتنی است، این جشنواره در سه سطح اساتید، دانشجویان و کاکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و در دو گروه بانوان و آقایان در جریان است که از میان حدود ۸۷۰ متسابق، ۶۳۰ نفر در بخش شفاهی و بقیه متسابقان در بخش‌های کتبی و هنری حضور یافته‌اند.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صبح جمعه، نهم مهرماه با حضور مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در تالار ابن سینای مشهد برگزار خواهد شد.
captcha