معرفی برترین‌های مسابقات سراسری قرآن سوریه
کد خبر: 3533709
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

معرفی برترین‌های مسابقات سراسری قرآن سوریه

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف سوریه اسامی نفرات برتر هفدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تفسیر قرآن این کشور را اعلام کرد.

اعلام نتایج هفدهمین دوره مسابقات مرکزی قرآن سوریه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی «mow.gov.sy»، آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر هفدهمین دوره مسابقه سراسری حفظ و تفسیر قرآن سوریه به همت وزارت اوقاف این کشور در مسجد جامع «العثمان» دمشق برگزار شد.

حدود هزار متسابق از قرآن‌آموزان مراکز آموزش حفظ قرآن «الأسد» در استان‌های مختلف سوریه در مرحله مقدماتی این مسابقات حضور داشتند که در پایان 111 متسابق به مرحله نهایی رقابت‌ها راه یافتند.

«صفوت موره»، از حلب، رتبه نخست رشته حفظ کامل قرآن و تفسیر، «بشر طحان»، از حلب، رتبه نخست رشته حفظ 20 جزء متوالی، «عمار اندرون»، از استان لاذقیه رتبه نخست رشته حفظ ده جزء و «حازم شموط»، از لاذقیه، رتبه نخست رشته حسن صوت و ادا را کسب کردند.

جمعی از علما و مبلغان سوریه نیز در مراسم حضور داشتند و اجرای تواشیح و ابتهال توسط گروه تواشیح «نور الشام» و همچنین تلاوت عطرآگین نفرات برتر این مسابقات از برنامه‌های مختلف این مراسم بود.

«رفعت علی دیب»، مدیر مراکز آموزش حفظ قرآن «الاسد» سوریه، طی سخنانی در مراسم قرآنی دمشق گفت: امسال برای نخستین‌بار بخش تفسیر به این مسابقات افزوده شد.

وی افزود: وزارت اوقاف سوریه به منظور تربیت نسلی حافظ قرآن، متدبر و عامل به دستورات و احکام قرآن و اهتمام ویژه به حفظ این کتاب عزیز، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و این مسابقات سد محکمی در برابر فتنه دشمنانی است که به دنبال درهم شکستن وحدت و اتحاد ملت سوریه هستند.

«تیسیر ابوخشریف»، نماینده وزیر اوقاف سوریه نیز گفت: رفتار صحیح در زندگی مسلمان نتیجه و تأثیر فهم درست کتاب خداوند است و تدبر در قرآن شیوه‌ا‌ی مهم برای گرفتارنشدن در دام غلو و تندروی است.

دعای «شیخ بشیر عید الباری»، مفتی دمشق برای موفقیت دولت و ارتش سوریه و ثبات و امنیت در این کشور پایان‌بخش مراسم بود.

captcha