استاد شریف تلاوتی دلنشین و تأثیرگذار داشت
کد خبر: 3533772
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
انجمن علمای فلسطین:

استاد شریف تلاوتی دلنشین و تأثیرگذار داشت

گروه بین‌الملل: انجمن علمای فلسطین با صدور پیامی، درگذشت استاد محمد رشاد شریف، قاری پیشکسوت مسجدالاقصی را تسلیت گفت و اعلام کرد: وی تلاوتی دلنشین و تأثیرگذار داشت.

تسليت انجمن علماي فلسطین در پی درگذشت استاد«شریف»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «دنیا الوطن»، در این پیام آمده است: «انجمن علمای فلسطین به نمایندگی از امت عربی و اسلامی و به‌ویژه ملت فلسطین، درگذشت «استاد محمد رشاد شریف»، قاری مسجدالاقصی در قدس و مسجد ابراهیمی در الخلیل، مدرس زبان عربی و امام جماعت مسجد «ملک عبدالله» در شهر امان، پایتخت اردن را تسلیت می‌گوید».

انجمن علمای فلسطین در این پیام اعلام کرد: «استاد شریف صاحب ترتیلی زیبا و تلاوتی دلنشین و تأثیرگذار بود که تمام زندگی خود را صرف خدمت به قرآن و علوم قرآنی، تبلیغ دین مبین اسلام و تدریس زبان عربی کرد. از خداوند منان می‌خواهیم که لطف بی‌کران خود را نصیب این قاری بزرگوار کرده و از لغزش‌ها و کاستی‌های حیات پربار وی بگذرد».

انجمن علمای فلسطین در این پیام همچنین از پیشگاه خداوند متعال احیای عظمت مسجدالاقصی با پرورش علما و دانشمندان و افزایش محافل علمی و قرآنی در این مکان مقدس را خواستار شد و همچنین از خداوند خواست رهروانی برای ادامه مسیر قرآنی شیخ شریف به امت اسلامی ـ عربی عطا کند.

تسلیت وزیر اوقاف اردن به مناست درگذشت شیخ شریف

«وائل عربیات»، وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن نیز درگذشت استاد محمد رشاد الشریف، قاری پیشکسوت مسجدالاقصی را تسلیت گفت.

وی در این پیام ضمن تسلیت به خانواده این قاری فقید، خدمات ارزنده ایشان در خدمت به دین اسلام و علوم قرآن در اردن و فلسطین را یادآور شد.

استاد محمد رشاد شریف روز دوشنبه، پنجم مهرماه در سن ۹۱ سالگی در امان، پایتخت اردن دار فانی را وداع گفت.

استاد شریف از دوران کودکی شروع به قرائت قرآن کرد و از محمد رفعت، شیخ قاریان قرن بیستم(از قراء دوران طلایی قرائت مصر) تأثیر پذیرفت.

شیخ الشریف در سال ۱۹۶۶ میلادی از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطین به‌عنوان قاری مسجدالاقصی انتخاب شد و قرآن مرتل «بیت‌المقدس» را از خود به یادگار گذاشت.

مراسم تشیع پیکر شیخ شریف دیروز پس از اقامه نماز ظهر در اردن برگزار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Faramarzfatorehchian
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۸:۴۳
0
0
با سلام لطفا تلاوتی از استاد پخش شود
با تشکر و التماس دعا
captcha