لازمه تحقق جامعه سالم و پیشتاز، تبعیت از فرهنگ امام حسین(ع) است
کد خبر: 3534653
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

لازمه تحقق جامعه سالم و پیشتاز، تبعیت از فرهنگ امام حسین(ع) است

گروه اجتماعی: سردار شاهوارپور اظهار کرد: جامعه سالم و پیشتاز جامعه‌ای است که با نشاط به سمت اهداف مقدس خود پیش رود و یکی از شرایط تحقق چنین جامعه‌ای تبعیت از فرهنگ امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان امروز یکشنبه 11 مهرماه در نشست خبری گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، بر توسعه معروفات بر اساس فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: جامعه سالم و پیشتاز جامعه‌ای است که با نشاط به سمت اهداف مقدس خود پیش رود و یکی از شرایط تحقق چنین جامعه‌ای تبعیت از فرهنگ امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در راستای پیشبرد اهداف جامعه در تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند تقدیر کرد و گفت: رسانه و خبرنگاران در هدایت جامعه به سمت همگرایی، نیکی‌ها و ایجاد یک جامعه سالم نقش مهمی دارند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با شعار «همه ما مسئولیم» برگزار می‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه است و اجرای معروفات و برخورد با منکرات یک امر لازم است که همه ما باید به آن توجه کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به عناوین هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: روز اول هفته دفاع مقدس همزمان با 12 مهرماه با عنوان همه ما در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانش آموزان مسئولیم برگزار می‌شود. از برنامه‌های این روز زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و سازماندهی تجلیل یادآوران است.

وی ادامه داد: روز دوم(13 مهرماه) با عنوان همه ما در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانشجویان مسئولیم و با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، همایش دانشجویی و سازماندهی طلایه‌داران برگزار خواهد شد. عنوان روز سوم هفته امر به معروف و نهی از منکر(14 مهرماه) همه ما در سلامت محیط اداری مسئولیم، است. رویکرد برنامه‌های این روز امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی یاوران معروف است. برنامه‌های این روز با محوریت ادارات و سازمان‌ها در راستای توسعه فرهنگ معروفات انجام می‌شود.

سردار شاهوارپور گفت: موضوع روز چهارم(15 مهرماه) سلامت نهاد خانواده و زنان است. برنامه‌های این روز با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و تقویت عفاف و حجاب برگزار می‌شود. جایگاه زنان و خانواده برای حفظ قوام جامعه از موضوعات بسیار مهم است که همه ما در کشور مقید هستیم این شأن به خوبی حفظ شود و در خصوص عواملی که این موضوع را دچار تزلزل می‌کند به مردم آگاهی داده شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: موضوع برنامه‌های روز پنجم(16 مهرماه) تقویت باورهای دینی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و سازماندهی طلایه‌داران با تأکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل‌های مذهبی است. در این روز هیئت امنا، ائمه جماعات و ائمه جمعه اقداماتی را برای توسعه فرهنگ معروفات به صورت نمادین دنبال می‌کنند.

وی گفت: عنوان روز ششم این هفته(17 مهرماه) حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر با رویکرد سازمان‌های بسیج، قضایی و نظامی است و عنوان روز هفتم، سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی طلایه‌داران است.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه در مجموعه 51 برنامه کلیدی در سطح استان و شهرستان همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از برنامه‌ها اجرای مسابقه با رویکرد فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات آموزش و پرورش است. تجلیل از یادآوران فعال و تقویت آنها در آموزش و پرورش، اجرای تبلیغات مناسب در سطح دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان بر تدوین پایان‌نامه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، دعوت عمومی جهت تشکیل طلایه‌داران دانشجویی که وظیفه تذکر لسانی دارند(با همراهی و همیاری مدیریت دانشگاه)، تجدید میثاق طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با شهدا در گلزار شهدا، اختصاص برنامه‌های خانواده صدا و سیما به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، سخنرانی پیش از نماز جمعه با این موضوع، تشکیل نشست‌های تخصصی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان آمران به معروف و ناهیان از منکر و برگزاری همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر در اهواز در روز 18 مهرماه از جمله برنامه‌های این هفته است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در پایان یادآور شد: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نظارت بر دستگاه‌ها جهت یادآوری عمل به وظایفشان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: برخورد با منکر موضوعی است که مردم باید آن را مطالبه کنند. بخشی از ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد به دلیل این است که احساس مسئولیت نمی‌کنیم. در صورت مواجه شدن با امر منکر اگر جای تذکر لسانی وجود داشته باشد انجام دهیم در غیر این صورت گزارش آن را به دستگاه متولی ارائه دهیم.
captcha