فعالیت 110 مبلغ ویژه دهه اول محرم در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3534740
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

فعالیت 110 مبلغ ویژه دهه اول محرم در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این ایام، 110 روحانی مبلغ ویژه دهه نخست محرم به بقاع متبرکه و مساجد سطح استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این ایام، 110 روحانی مبلغ ویژه دهه نخست محرم به بقاع متبرکه و مساجد سطح استان اعزام می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود: 50 مبلغ در مناطق محروم سیستان، 50 مبلغ در مناطق مختلف بلوچستان و 10 روحانی مبلغ نیز در شهرستان زاهدان به فعالیت تبلیغی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) مشغول خواهند بود.
وی اظهار کرد: حضور مبلغان در ویژه برنامه‌های محرم و صفر اداره اوقاف، نقطه قوتی است که موجب می‌شود علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و در راستای اجرای نیات واقفین، مردم با آرمان‌ها و اهداف قیام بزرگ عاشورا نیز آشنا شوند.
تدینی با بیان اینکه این برنامه‌های با هدف اجرای نیت واقفین صورت می‌گیرد، بیان کرد: در این برنامه‌ها نگاهی نیز به مقوله ترویج سنت حسنه وقف در ارتباط با ایام محرم داریم و امیدواریم زمینه‌ای برای آشنایی هرچه بیشتر جامعه با این صدقه جاریه و سنت نبوی باشد.
مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه مبلغان باید جامعه را با فلسفه قیام کربلا آشنا کنند، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی الگو گرفته از نهضت امام حسین(ع) است، همان اهداف اباعبدالله(ع) در شعارها و بیانات رهبر کبیر انقلاب هم بود و استمرار آن هم در بیانات رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
captcha