پناهنده‌نوازی ترکیه با اهدای قرآن
کد خبر: 3535312
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

پناهنده‌نوازی ترکیه با اهدای قرآن

گروه بین‌الملل: درحالی که به اذعان ناظران بین‌‌المللی، ترکیه مهمترین دروازه ورود تروریست‌‌ها به خاک سوریه و مسبب آوارگی مردم مظلوم این مرز‌و‌بوم است، در طرحی تبلیغاتی توسط سازمان اوقاف دینی ترکیه 5 هزار نسخه قرآن میان پناهندگان سوری توزیع شد.

توزیع 5 هزار جلد قرآن در بین پناهدگان سوری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «ترک پرس»، سازمان اوقاف دینی ترکیه این نسخه‌های قرآن را در میان پناهندگان سوری واقع در مرکز پناهندگی «ال بیلی» استان «کیلیس»(جنوب ترکیه) توزیع کرد.

این نسخه‌های قرآن کریم دیروز، 12 مهر، توسط داوطلبان سازمان اوقاف دینی ترکیه در میان نمازگزاران مسجد واقع در مرکز پناهندگی «ال بیلی» توزیع شد.

«محمود کاراتیبه»، مفتی استان کیلیس ترکیه، در این باره گفت: ترکیه به منظور توزیع قرآن کریم در میان مردم مختلف جهان تاکنون تلاش‌های زیادی کرده و طرح «هدیه من قرآن است» از جمله این طرح‌ها است.

وی بدون اشاره به طرح‌های دولت این کشور در باز کردن پای تروریست‌ها به خاک سوریه، ابراز امیدواری کرد که صلح و ثبات به این کشور برگردد تا شمار بیشتری از نسخه‌های قرآن در میان مردم این کشور توزیع شود!

مفتی استان کیلیس ترکیه گفت: سازمان اوقاف دینی ترکیه همچنین، شماری از نسخه‌های قرآن را در میان افرادی که با هزینه شخصی خود در خارج از مرکز پناهندگی در ترکیه زندگی می‌کنند، توزیع خواهد کرد.

نهادهای دولتی ترکیه در حالی تلاش دارند با اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی خود را حامی ملت سوریه معرفی کنند که این کشور در طول 5 سال گذشته گذرگاه تروریست‌ها به خاک سوریه بوده و دولت ترکیه با همدستی عربستان، قطر و برخی کشورهای غربی بیشترین سهم را در نابودی زیرساخت‌های سوریه و آوارگی مردم این کشور داشته است.

captcha