معرفی اسلام در دانشگاه آمریکایی «پنسیلوانیا»
کد خبر: 3537737
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

معرفی اسلام در دانشگاه آمریکایی «پنسیلوانیا»

گروه بین‌الملل: انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «پنسیلوانیا» آمریکا، هفته گذشته مجموعه برنامه‌هایی را برای معرفی اسلام در این دانشگاه برگزار کرد.

معرفی اسلام در دانشگاه آمریکایی «پنسیلوانیا»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «پنسیلوانیا»، درحالی که 2016، سال اسلام‌هراسی ملی و منطقه‌ای در آمریکا نامیده می‌شود، اعضای انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «پنسیلوانیا» هفته گذشته میزبان برگزاری مجموعه برنامه‌هایی برای برطرف کردن تصورات کلیشه‌ای غلط در مورد اسلام بودند.
اولین برنامه که روز دوشنبه، 19 مهرماه برگزار شد، برنامه «دیدار مسلمانان در پیاده‌روی لوکاست» بود که پیاده‌روی اصلی در مرکز دانشگاه پنسیلوانیا است.
ارمغان احمد، از اعضای انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه در این باره گفت: هدف این برنامه ایجاد پیوند دوستی با غیرمسلمانان و روشنگری افکار عمومی درباره سیمای حقیقی اسلام و مسلمانان بود.
وی افزود: همچنین هدف این برنامه نشان دادن این حقیقت بود که مسلمانان فراتر از تصورات کلیشه‌ای غلط بوده و مردمی پایبند به قوانین اسلامی و شهروندی هستند.
دومین برنامه، معرفی «غذاهای سنتی اسلامی» بود که سه‌شنبه، 20 مهرماه با هدف نشان دادن تنوع جوامع اسلامی در سالن «هاوستون» برگزار و پوشاک اسلامی نیز در این برنامه عرضه شد.
عادل گالیه، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان در این باره گفت: در این برنامه مسلمانان از سراسر دنیا برای نشان دادن فرهنگ جامعه خود شرکت کردند.
سومین برنامه، برگزاری نماز جمعه در فضای سبز دانشگاه برای نشان دادن نحوه برپایی نماز بود.
آخرین برنامه که جمعه شب، 23 مهرماه برگزار شد، برنامه‌ای تحت عنوان «معنی حیات از دیدگاه اسلام» بود که در آن شیخ «نومن حسین»، خطیب مرکز اسلامی شهر «میلووکی» در مورد زندگی اسلامی توضیحاتی ارائه داد.
این برنامه با جلسه پرسش و پاسخ به اتمام رسید.
captcha