سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس اهواز تهیه شد
کد خبر: 3539339
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس اهواز تهیه شد

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه طراحی باغ موزه دفاع مقدس از مهم‌ترین مراحل احداث این باغ موزه است، گفت: در حال حاضر سناریوی مفهومی باغ موزه آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سردار محمد علیپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان شب گذشته 28 مهرماه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس، خوزستان را یک دهه به خود مشغول کرد و خسارت و پیروزی آن در خوزستان بودهو به همین جهت احداث باغ موزه دفاع مقدس در این استان بسیار لازم است.

وی افزود: طراحی باغ موزه دفاع مقدس از مهم ترین مراحل احداث این باغ موزه بودهکه در حال حاضر سناریوی مفهومی آن آماده شده است و امیدواریم در کنار همه مسئولان اجرایی، کارشناسان و نمایندگان استان خوزستان یکدل و هم نظر در خصوص این سناریوی مفهومی به نتیجه برسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: در طراحی باغ موزه دفاع مقدس به نحوی برنامه ریزی شده است که هر کس به موزه وارد می‌شود، با محیطی که جنگ در آن اتفاق افتاده نیز آشنا شود. نمایش کمک همه جانبه مردم و حضور اقوام مختلف در دفاع مقدس نیز در باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

علیپور با بیان اینکه در باغ موزه دفاع مقدس اهواز می‌توان واقعیت جنگ را دید، عنوان کرد: انتظار داریم که در خصوص احداث این باغ موزه، قرارگاهی تشکیل شود و با ریاست استاندار خوزستان تقسیم کار صورت گیرد تا تجهیزات و امکانات لازم فراهم شود.

وی افزود: شهرداری اهواز طبق مصوبه شورای شهر، یک هزار میلیارد تومان برای فضای سبز باغ موزه اختصاص داده است؛ در حال حاضر پیمانکار حدود 300 تا 400 میلیون تومان را هزینه کرده ولی هنوز ریالی دریافت نکرده است.

در ادامه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از ارائه سناریوی طراحی باغ موزه دفاع مقدس اهواز تشکر و گفت: امیدوارم پس از آن، اقدامات جهت اجرایی شدن این طرح انجام شود و طبق برنامه پیش برود.

وی گفت: خوزستان سالانه در قالب کاروان های راهیان نور، میزبان توریست های جنگ است و امیدواریم با ساخت باغ موزه دفاع مقدس، این موضوع تکمیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت احداث باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: در این باغ موزه جوانان می‌توانند با مسائل جنگ و رشادت‌های دوران دفاع مقدس و نسل‌های پیش از خود آشنا شوند.


بر اساس این گزارش؛ در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری خوزستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه ساخت باغ موزه دفاع مقدس اهواز به امضا رسید.

captcha