افزایش کیفیت مسابقات قرآن کشور با اجرای سطح‌بندی
کد خبر: 3540194
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
گلشاهی عنوان کرد:

افزایش کیفیت مسابقات قرآن کشور با اجرای سطح‌بندی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارنده رتبه ممتاز رشته حفظ کل سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کشوری اوقاف و امور خیریه گفت: جایگزینی طرح سطح‌بندی به جای اختصاص دادن مقام به افراد در سی‌ونهمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی این رویداد قرآنی مهم، از استرس و اضطراب حاکم بر این رقابت‌ها نیز کاسته بود.

رضا گلشاهی، دارنده رتبه ممتاز رشته حفظ کل سی‌ونهمین دوره مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به تغییر ایجاد شده در معرفی افراد برگزیده این مسابقات، اظهار کرد: جایگزینی طرح سطح‌بندی مسابقات قرآن به جای اختصاص دادن مقام به افراد در سی‌ونهمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی این رویداد قرآنی مهم، از استرس و اضطراب حاکم بر این رقابت‌ها نیز کاسته بود.
قضاوت داوران برجسته 
وی با بیان اینکه سطح کشوری مسابقات قرآن می‌طلبد که داوران برجسته‌ای امر قضاوت را بر عهده گیرند، افزود: در این دوره از مسابقات اساتید و داوران برجسته با دقت و آگاهی کامل به امر قضاوت پرداختند که این نیز یکی از عوامل افزایش سطح کیفی مسابقات قرآن است و نتیجه آن نیز در نفرات برگزیده مشخص می‌شود.
گلشاهی با بیان اینکه هر سال کیفیت مسابقات رشد چشمگیری دارد، ادامه داد: سطح عالی برگزاری مسابقات امسال نشان داد که متسابقان با سعی و تلاش فراوان و با طرح‌ها و برنامه‌های جدید پا به میدان رقابت گذاشته بودند و کیفیت مطلوبی از کار خود را ارائه دادند.
شرایط مطلوب آب‌وهوایی گیلان
وی افزود: مسابقات امسال در شرایط مکانی و آب‌وهوایی مناسبی برگزار شد و این برخلاف برخی دوره‌های گذشته بود که مناطق سردسیر برای میزبانی انتخاب می‌شد و این امر تلاوت قرآن را در سال‌های قبل سخت‌تر و ناراحتی‌هایی را برای دستگاه صوتی افراد ایجاد کرده بود.
این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به وضعیت مطلوب‌ شرکت‌کنندگان خراسان رضوی در این رقابت‌ها، اظهار کرد: دو عنوان ممتاز کسب شده در مسابقات قرآن امسال نشان از رشد قرآنیان خراسان رضوی حاضر در این رقابت‌ها دارد و لذا این امر سبب ارتقاء مطلوب عناوین برتر خراسان رضوی شد.
captcha