ارسال 380 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر قرآن و عترت لرستان
کد خبر: 3540753
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

ارسال 380 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر قرآن و عترت لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر اجرایی جشنواره شعر قرآن و عترت لرستان گفت: از زمان تشکیل دبیرخانه جشنواره تاکنون بیش‌از 380 اثر از 107 شاعر لرستانی، به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت رسیده و دبیرخانه همچنین پذیرای آثار شاعران و هنرمندان هم‌استانی برای شرکت در جشنواره است.

محمدتقی عزیزیان، دبیر اجرایی جشنواره شعر قرآن و عترت از سری جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به این‌که از دیرباز تاکنون، حوزه ادبیات ایران با مضامین قرآنی و آیات و روایات گره خورده است، گفت: استان لرستان در قالب برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت، میزبان دومین جشنواره استانی شعر قرآن و عترت با موضوعات و مضامین قرآنی و معارف اسلامی، است.
وی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره تشکیل شده و تاکنون بیش‌از 380 اثر، از 107 شاعر لرستانی، به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت رسیده و دبیرخانه هچنین پذیرای آثار شاعران و هنرمندان هم‌استانی برای شرکت در جشنواره است.
عزیزیان با اشاره به این‌که جشنواره شعر قرآن و عترت مردادماه سال جاری فراخوان خود را اعلام و به اطلاع‌ هنرمندان هم‌استانی رسانده است،اظهار کرد: آثار رسیده به جشنواره جمع‌آوری و دسته بندی شده و با تعیین داور جشنواره، آثار برای داوری ارسال می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره شعر قرآن و عترت استان لرستان، با اشاره به این‌که اختتامیه این جشنواره طی هفته قرآن و عترت لرستان از تاریخ 20 الی 27 آذرماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: شاعران و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در انواع قالب‌های شعری و با موضوعات قرآن، مضامین قرآنی، زندگی و سیره پیامبران، زندگی و سیره امامان معصوم(ع) و بهره‌گیری ادبی از شخصیت‌ها و قصه‌های قرآنی، به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را با مراجعه به سایت qlr.farhang.gov.ir و در بخش ثبت نام جشنواره‌ها و یا به تلگرام شماره ٠٩١٦١٥٩٤٨٧٦،  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
یادآور می‌شود؛ جشنواره شعر قرآن و عترت لرستان، در قالب برنامه‌های جامع هفته قرآنی استان برگزار شده و مراسم اختتامیه این جشنواره، در هفته قرآن و عترت، ٢٠ الی ٢٧ آذرماه ٩٥، همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود. 
captcha