ورود کارشناسان قرآنی به پژوهش در پیشبرد اهداف آنها مؤثر است
کد خبر: 3540822
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

ورود کارشناسان قرآنی به پژوهش در پیشبرد اهداف آنها مؤثر است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه خدمت به قرآن کریم توفیق بزرگی است که شامل حال کارشناسان قرآنی است، گفت: ورود کارشناسان قرآنی به پژوهش و مطالعه در پیشبرد اهداف آنها مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، چهارم آبان ماه در نشست توجیهی و هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تابعه کردستان اظهار کرد: خدمت به قرآن کریم توفیق بزرگی است که شامل حال کارشناسان قرآنی است و باید کارشناسان قرآن بامطالعه و پژوهش بتوانند برای ارتقای جایگاه قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرانی در جامعه بکوشند.

وی افزود: نباید منتظر ارسال ابلاغیه بود بلکه با ایده و فکر و اندیشه نسبت به اجرای فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها باید اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تعهد به مسئولیتی که کارکنان تبلیغات اسلامی به‌ویژه کارشناسان قرآنی دارند، مهم است و باید بر اساس مسئولیت و رسالتی کارشناسان قرآنی وظایف را شایسته استان  انجام دهند.

وی کمک به برجسته کردن قرآن کریم را ضروری خواند و یادآور شد: باید قرآن کریم برای مردم مهم جلوه داده شود و ارزش و جایگاه این کتاب الهی را در جامعه تقویت کرد که قطعاً حرکت مؤثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

ناصر علی‌پور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در این جلسه نیز توجه کارشناسان قرآنی به مکاتبات و برگزاری دوره آموزشی در شهرستان‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت: با اشرافیتی که کارشناسان قرآنی با شهرستان‌ها دارند باید بر اساس استعدادهای قرآنی شهرستان‌ها فعالیت‌های قرآنی انجام گیرد.

گویلی، کارشناس امور قرآنی دارالقرآن الکریم استان کردستان نیز به آموزش نحوه ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سایت تلاوت و آموزش دستورالعمل مؤسسات قرآنی در استان پرداخت.

captcha