نفاق از عوامل شکل‌گیری واقعه عاشورا است
کد خبر: 3541274
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع):

نفاق از عوامل شکل‌گیری واقعه عاشورا است

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری تشریح کرد: جریان نفاق از عوامل شکل گیری عاشورا است. این جریان در زمان حیات پیامبر اسلام(ص) وجود داشت و فعالیت می‌کرد و بلافاصله پس از رحلت حضرت محمد(ص) به تشکیل حکومت غاصبانه اقدام کرد. نفاق هر روز بزرگتر می‌شد تا اینکه خود را در کربلا به بدترین شکل نشان داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) شامگاه پنج‌شنبه 6 آبان ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله حیدری، استاد سطح عالی حوزه علمیه و امام جماعت مسجد الرضا(ع) شهرری در شبستان این مسجد برگزار شد.
مسجد مذکور در میدان حرم عبدالعظیم، ابتدای جاده قم واقع شده است.


حجت الاسلام و المسلمین حیدری در این مراسم سوگواری حسینی گفت: هر واقعه‌ای علل و عواملی دارد همچنان که پیروزی انقلاب اسلامی ایران منحصر به دهه فجر نیست بلکه به سال 1342 و بلکه قبل از آن بر می‌گردد.
وی افزود: حادثه کربلا نیز منحصر به تاسوعا و عاشورا نیست بلکه ریشه در مبارزه دائمی میان حق و باطل و تاریخ جاهلیت دارد.
مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری ادامه داد: حقد و کینه دشمنان از دلاوری‌های امام علی(ع) حادثه عاشورا را رقم زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری اضافه کرد: جریان نفاق از عوامل شکل گیری حادثه عاشورا است. این جریان در زمان حیات پیامبر اسلام(ص) وجود داشت و فعالیت می‌کرد و بلافاصله پس از رحلت حضرت محمد(ص) اقدام به تشکیل حکومت غاصبانه کرد.
وی ادامه داد: نفاق هر روز بزرگتر می‌شد تا اینکه خود را در کربلا به بدترین شکل نشان داد.
امام جماعت مسجدالرضا(ع) در پایان سخنرانی‌اش گفت: تقلید کورکورانه عامل دیگر در بروز حادثه کربلا بود. این تقلید همواره در شکل گیری انحرافات و آسیب‌های اجتماعی نقش داشته است.

علیرضا برومند

captcha