انتظار ناشران قرآنی از وزیر پیشنهادی ارشاد
کد خبر: 3541304
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
محمودی عنوان کرد:

انتظار ناشران قرآنی از وزیر پیشنهادی ارشاد

گروه ادب: رئیس اتحادیه ناشران قرآنی با اشاره به انتظار ناشران قرآنی از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌توانیم به عنوان بازوی بخش خصوصی به دولت کمک کنیم.

محمدحسین محمودی، رئیس اتحادیه ناشران قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ویژگی های وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکسری برنامه‌هایی که اجرا می‌شود براساس تصمیمات کلان بوده و وزیر ارشاد به تنهایی نمی‌تواند در این راستا مؤثر باشد و یا اگر هم مؤثر باشد نیازمند زمان طولانی است که به نظر می‌رسد وزیر ارشاد در این مدت محدود باقی‌مانده، باید از روندی که در صنعت نشر به وجود آمده جلوگیری کند.
وی افزود: با توجه به اینکه صالحی‌امیری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنایی بیشتری با حوزه کتاب و نشر دارد، می‌تواند زمینه حمایت  از صنف ناشر را فراهم کند؛ چرا که طی سال‌های اخیر بیشترین میزان ریزش شغلی و بیکاری را در این حوزه شاهد بوده‌ایم.
محمودی با اشاره به وضعیت صنعت نشر و کتاب و کتابخوانی در کشور ادامه داد: در حال حاضر کتاب از سبد خرید خانواده‌ها حذف شده و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب نیز چندان موفق نبوده است؛ از این رو اتفاق ملموسی طی این سال‌ها در حوزه نشر رخ نداده و اوضاع نه تنها بهبود نیافته بلکه ناشران یکی پس از دیگری از چرخه نشر خارج شده و می‌شوند.
وی در ادامه درباره انتظارات جامعه قرآنی از وزیر ارشاد عنوان کرد: سیاست‌های کلان شکل گرفته و در این راستا نمی‌توان کارهای مهمی انجام داد و نباید انتظار تغییر اساسی در حوزه فرهنگ و یا نشر را داشت، اما سبقه فرهنگی وزیر پیشنهادی می‌تواند وضعیت نابسامان نشر به ویژه نشر قرآنی را بهبود دهد.
رئیس اتحادیه ناشران قرآنی بیان کرد: تاکنون ناشران قرآن جزء سیاست‌های وزارت ارشاد نبوده و طی این سال‌ها غیر از دو جلسه در هفته کتاب در جلسات دیگری دعوت نشده و شرکت نداشته‌ایم؛ در حالی که می‌توانستیم به عنوان مشاوران وزارتخانه در این حوزه مؤثر باشیم و در حال حاضر، در صورتی که وزارت ارشاد بخواهد اتحادیه ناشران می‌تواند به عنوان بازوی بخش خصوصی کمک کند و خوشحال می‌شویم که دولت آقای روحانی را کمک کنیم.
captcha