برگزاری رزمایش 81 گردان بیت المقدس و کوثر در گیلان
کد خبر: 3541330
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
سردار عبدالله پور خبر داد:

برگزاری رزمایش 81 گردان بیت المقدس و کوثر در گیلان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه قدس گیلان، از برگزاری رزمایش 81 گردان بیت المقدس و کوثر در گیلان، همزمان با نیمه نخست آبان ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان دیروز در حاشیه سفر به بندر مرزی آستارا و حضور در صبحگاه مشترک گردان های حاضر در رزمایش «الی بیت المقدس» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با نیمه نخست آبان ماه 1395 ، رزمایش 81 گردان بیت المقدس و کوثر در اقصی نقاط استان گیلان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مدت 72 گردان بیت المقدس ویژه برادران و 9 گردان کوثر ویژه خواهران در شهرستان ها و مناطق مختلف استان رزمایش دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این هفته 27 گردان از 8 شهرستان و 3 گردان خواهران رزمایش خود را برگزار می کنند، افزود: در ادامه، رزمایش سایر گردان ها در شهرهای مانده انجام خواهد شد.

سردار عبدالله پور، محوریت رزمایش بیت المقدس را در سه بخش دفاعی و امنیتی، امداد و نجات و حوزه دفاعی برشمرد و تصریح کرد: رزمایش برگزار شده در شهر مرزی آستارا، در حوزه دفاعی می باشد.

وی در ادامه سخنان خود به رزمایش گردان های کوثر اشاره کرد و یادآور شد: این گردان ها در حوزه امداد و نجات و مسایل مردم یاری فعالیت می کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص اینکه این رزمایش ها تمرینی برای روزهای مهم  می باشد، در زمینه اردوهای راهیان نور خاطر نشان کرد: در سال گذشته 35 هزار نفر از استان گیلان در قالب اردوهای دانش آموزی، محلات و اقشار به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند که برای سالجاری هم آماری مشابه سال گذشته پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود برای سالجاری، اعزام راهیان نور خودروهای شخصی را محور کار قرار دهیم، افزود: برگزاری این نوع اردوها، آسان تر و اثر بخش تر می باشد که جهت اسکان اعزام شوندگان به مناطق غرب و جنوب، برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در بخش پایانی سخنان خود، از چگونگی احداث مسکن مددجویان سخن گفت و توضیح داد: برای احداث هزار واحد مسکن مددجویی معلولین توسط سپاه، با کمیته امداد امام خمینی (ره) قرارداد بسته شده است که 200 واحد آن تحویل گردیده و تلاش می شود در هفته بسیج 450 واحد دیگر تحویل شود.

captcha