سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در دادگاه حاضر نمی‌‌شود
کد خبر: 3541353
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در دادگاه حاضر نمی‌‌شود

گروه بین‌الملل: «گیرت وایلدرز»، سیاستمدار اسلام‌ستیز و عضو پارلمان هلند امروز جمعه گفت، در دادگاهی که برای محاکمه وی به اتهام «نفرت پراکنی» تشکل خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در دادگاه حاضر نمی‌‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، گیرت ویلدرز امروز، هفتم آبان با انتشار پیامی نوشت: «به عنوان یک سیاستمدار، این هم حق و هم وظیفه من است که درباره مشکلات کشورم سخن بگویم».
ویلدرز دادگاه خود را دادگاه سیاسی نامید و اعلام کرد که در چنین محکمه‌ای حاضر نخواهد شد.
دادستان هلند، ویلدرز را که رهبر حزب آزادی در این کشور است، به نفرت پراکنی، تبعیض و اهانت به گروهی از شهروندان بر اساس نژاد متهم کرده است.
اتهام وایلدرز به دلیل سخنانش در پیش و پس از انتخابات سال 2014 است. وی در یکی از سخنرانی‌ها، خطاب به هوادارانش گفت: «شما مراکشی‌های بیشتر یا کمتری را در هلند می‌خواهید؟ و هوادارانش پاسخ دادند کمتر، کمتر. وایلدرز سپس گفت: «ما ترتیبش را خواهیم داد».
گرت وایلدرز، رهبر حزب راست‌گرای افرطی «آزادی» هلند که به اتخاذ مواضع ضداسلامی شهرت دارد، در تلاش است با اظهاراتی تحریک‌آمیز، آراء‌ تندروها و اسلام‌ستیزان این کشور را برای انتخابات پارلمانی هلند در مارس ۲۰۱۷ میلادی(اسفندماه ۹۵) کسب کند.
وی که پیش از این وعده داده بود که در صورت انتخاب او به‌عنوان نخست‌وزیر هلند، مساجد را تعطیل و قرآن را ممنوع خواهد کرد، این بار وعده داد که تمامی نسخه‌های قرآن را از منازل مسلمانان گردآوری و مصادره خواهد کرد.
captcha