سی‌ام بین 31 استان؛ رتبه خوزستان در فعالیت‌های شورای قرآن/ این فاصله نشان از چه دارد؟
کد خبر: 3541550
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
شورای قرآن خوزستان/2

سی‌ام بین 31 استان؛ رتبه خوزستان در فعالیت‌های شورای قرآن/ این فاصله نشان از چه دارد؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان گفت: براساس گزارش‌های رسیده استان خوزستان در حوزه مردمی فعالیت‌های قرآنی رتبه اول را دارد و در حوزه دولتی سی‌ام هستیم؛ این فاصله نشان از چه دارد؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در شورای قرآن استان خوزستان که امروز 8 آبان در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه استان خوزستان دارای استعدادهای درخشانی در زمینه قرآنی است، اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده ما مسئولان در این حوزه به وظایف خود عمل نکرده‌ایم. در حوزه مردمی فعالیت‌های قرآنی رتبه اول را داریم اما در حوزه دولتی سی‌ام هستیم؛ این فاصله نشان از چه دارد؟

وی ادامه داد: صورت جلسات ما نشان از آن است که وظیفه‌ای را پر کند اما نشانی از اینکه کاری صورت گرفته باشد پیوست آن وجود ندارد. با توجه به عنایت دکتر شریعتی به امور فرهنگی، بنده را موظف کرده که شخصاً امور مربوط به مباحث فرهنگی و قرآنی را پیگیری کنم و در آنجا که واقعیات تلخ است آنها را بیان کنم چراکه ما به دنبال حل آنها هستیم. اینکه شورای فرهنگ عمومی دو سال تشکیل نشده و به تبع آن نیز شورای قرآن تشکیل نشده نقیصه‌هایی است که امید است بتوانیم آن را برطرف کنیم. تا بهمن‌ماه چشم‌انداز کلی را تدوین کرده تا دید منفی که نسبت به استان خوزستان وجود دارد در کشور برطرف شود.

حسین‌زاده دو پیشنهاد خود پیرامون شورای قرآن را چنین مطرح کرد: تشکیل کارگروه قرآنی برای هر شهرستان پیشنهاد خوبی است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را دنبال کند. این هم باعث می‌شود تا سیاست‌های استانی در شهرستان‌ها دنبال شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: با حضور حجت‌الاسلام بلک، دکتر جوروند، مخمل‌زاده ازسوی استانداری خوزستان و مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان و حجت‌الاسلام علی‌نژاد دستور کار جلسات شورای قرآن مشخص شده و با مطالعه بیشتری تدوین شود. کمیته پنج‌ نفره‌ای باید تشکیل شده تا این دستورات را با توجه به نیازهای استانی تدوین کند تا با این رویکرد از کانون‌ها و مجموعه‌های مردمی حمایت کرد. 

وی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی پیرامون قاریان، مفسران، مترجمان و ... باید پیگیری شده و در اختیار مردم استان خوزستان قرار گیرد و کارها براساس آن دنبال شود. می‌توان برنامه ریزی برگزاری جلسات ماهانه و دوماه یکبار این جلسات را داشت.

حسین‌زاده گفت: جای خوشحالی دارد که با ایجاد فضای جدید با حضور استاندار امکان انتقاد باز شده و افراد حاضر در جلسه نظرات خود را به صورت انتقادی بیان می‌کنند؛ این فضای انتقادی در فضای نقد عملکردی است که خروجی آن پیشنهاداتی برای استان می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: مشکلاتی در گذشته وجود داشته و ما نمی‌خواهیم که به آن رجوع کنیم اما بیان می‌شود که جلسه فرهنگ عمومی در سه سال گذشته تشکیل نشده است. اگر اعضای این شورا نسبت به این موضوع انتقاد داشتند، نامه نوشته و اعتراض خود را اعلام می‌کردند.

وی بیان کرد: به دلیل آنکه نگاه به استان ما فرهنگی نیست کم‌کم خودمان هم باورمان شده که فرهنگی نیستیم. با وجود آنکه در زمینه قرآنی استعدادهای بسیاری داریم اما خوزستان را استان اقتصادی،‌ گازی،‌ نفتی و پتروشیمی می‌دانند. با عنایت دکتر شریعتی و پشتیبانی ایشان از حوزه فرهنگ امید است که شاهد جهشی در حمایت از اهالی فرهنگ باشیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: همه افرادی که عضو جلسات هستند و در آنها حضور نمی‌یابند باید به معاونت سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان دلیل عدم شرکت خود را اعلام کنند در غیر اینصورت با اجازه دکتر شریعتی اگر این عدم حضور ادامه یابد، به وزارتخانه مربوطه این عملکرد گزارش داده خواهد شد.

captcha