شورای قرآن خوزستان از غیرفعالان قرآنی کشور است
کد خبر: 3541612
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
شورای قرآن خوزستان/3

شورای قرآن خوزستان از غیرفعالان قرآنی کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام علی‌نژاد با بیان اینکه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، استان خوزستان جزء استان‌های غیرفعال در زمینه تشکیل و ارائه مصوبات در شورای قرآن معرفی شده است، گفت: منظور از غیرفعال بودن، غیرفعالی فعالیت‌های شورای قرآن خوزستان است البته خوزستان در فعالیت های قرآنی مردمی پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام پیمان علی‌نژاد که به نمایندگی از سوی آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در شورای قرآن استان خوزستان امروز ۸ آبان‌ماه حضور داشت، با بیان اینکه اراده جمعی وجود دارد که این جلسات قرآنی به صورت منظم برگزار شود، گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتیم که در آنجا عملکرد شورای قرآن خوزستان ارزیابی شد.

وی ادامه داد: مطابق قانون شورای قرآن استان باید ماهیانه یک جلسه تشکیل دهد در یک سال و نیم گذشته دو جلسه تشکیل شده که منعکس شده و در این دو جلسه آیت الله موسوی جزایری به عنوان رئیس شورا و استاندار به عنوان نایب رئیس شورا حضور نداشته است. همچنین در این دو جلسه هیچ مصوبه ای درخصوص فعالیت های قرآنی استان ذکر نشده است؛ تنها گفته شده که سعی می‌شود که منابع از دست رفته بازگردانده شود و همچنین جلسات شورای قرآن منظم برگزار شود.

علی نژاد بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی همه دستگاه‌ها از اهم وظایفشان توسعه فعالیت های قرآنی است؛ این شورا نیامده در کنار دیگر دستگاه‌ها کار قرآنی انجام دهد این شورا برای ایجاد هماهمگی و فضای توسعه فرهنگی قرآنی و استانی شدن سند راهبری قرآن را انجام دهد. 

نماینده آیت الله موسوی جزایری در شورای قرآن خوزستان با اشاره به اینکه شورای قرآن به منظور ایجاد سند راهبردی قرآن، استانی شدن سیاست‌های راهبری قرآن و انجام کارهای پژوهشی، تدوین بانک اطلاعاتی را در دستور کار دارد، گفت: باید وظایف دستگاه‌ها را شورای قرآن تقسیم‌بندی کند برای آنکه موازی‌کاری در این زمینه صورت نگیرد. به طور مثال شورای قرآن باید مؤسسات قرآنی را مورد ارزیابی قرار داده و فعال و غیرفعال را مشخص کند. معرفی شهر نمونه،‌ دستگاه‌ نمونه، روستا، مدرسه،‌ دانشجو، دانش‌آموز نمونه قرآنی از جمله وظایف شورای قرآن باشد.

وی گفت: فعالیت‌های قرآنی بسیاری در صحنه‌های بین‌المللی از سوی استان خوزستان انجام گرفته اما در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ما حضور داشتیم خوزستان جزء استان‌های غیرفعال معرفی شده است چرا که فعالیت‌های شورای قرآن استان غیرفعال است. منظور از غیرفعال بودن، غیرفعالی فعالیت‌های شورای قرآن خوزستان است البته خوزستان در فعالیت های قرآنی مردمی پیشتاز است. 

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا بهمن‌ماه به ما فرصت داده که سند توسعه قرآنی استان را بر اساس شاخص تا سال 1404 تدوین و تقدیم آنها کنیم که این امر نیازمند کار و تحقیق پژوهشی است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه خوزستان در فعالیت‌های قرآنی را خاص و ویژه می‌داند، گفت: بر اساس اعلام آنها انتظار این است که با توجه به اینکه استان خوزستان در زمینه فعالیت‌های قرآنی الگو به شمار می‌رود و می‌تواند یکی از قطب‌های قرآنی کشور باشد، جبران گذشته را در برنامه‌ریزی آینده داشته باشیم.

نماینده آیت‌الله موسوی‌جزایری در شورای عالی قرآن استان تصریح کرد: برخی از استان‌ها موفق در عملکرد شورای عالی قرآن برگزاری این جلسات را الزامی کردند ما نیز یک روز در ماه را برای جلسات فرهنگی و قرآنی اختصاص داده تا منشأ خیر و برکت باشد.

علی‌نژاد با بیان اینکه تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی آن بود که قرآن و عترت باید توأمان با یکدیگر باشند، افزود: باید برای فرهنگ و مفاهیم قرآنی کار شود. به دلیل آنکه در جلسات شورای قرآن مسئولان حضور دارند شاید کارهای تحقیقاتی امکان‌پذیر نباشد بنابراین کارگروهی باید تشکیل شده تا موضوعات مرتبط با آن را در اختیار شورا قرار دهد. تأکید ویژه آنها بر آن است که شورای قرآن باید با نظارت عالی و ریاست نماینده ولی‌فقیه و حضور دانشگاه جامع مادر در استان تشکیل شود. اگر دانشگاه یا دانشکده قرآنی در استان فعالیت می‌کند مسئول آن در جلسات حضور یابد در غیر این صورت رئیس دانشگاه مادر عضو شورای قرآن استان است.

نماینده آیت‌الله موسوی جزایری در شورای قرآن خوزستان تصریح کرد: تهران اذعان دارد که خوزستان در فعالیت‌های قرآنی خوب عمل کرده و ایراد آنها به برگزاری جلسات شورا است. آنها از اقدامات قرآنی ما بی‌اطلاع است. وظیفه انعکاس آن بر عهده ما است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۴:۰۸
0
0
استان خوزستان و بخصوص شهرستان بندر ماهشهر ، فقط به فکر منافع شخصی هستند نه به فکر قرآن و پیش برد اهداف قرآنی و کسی هم نیست که به داد مراکز و مؤسسات قرآنی که واقعا دلسوز قرآن هستند برسد.
captcha