استقبال از«محمد رسول‌الله» در سینماهای استانبول
کد خبر: 3541654
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

استقبال از«محمد رسول‌الله» در سینماهای استانبول

گروه بین‌الملل: فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته تحسین‌برانگیز مجید مجیدی، به روی پرده سینماهای استانبول رفت و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد.

استقبال از«محمد رسول‌الله» در سینماهای استانبول
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با استقبال گسترده منتقدان و سینماگران ترکیه، نمایش خصوصی این فیلم با حضور ده‌ها بازیگر مشهور و کارگردان تركیه، شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای و نماینده وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول، در مرکز سینمایی «کانیون» استانبول به روی پرده رفت.
مدعوین حاضر در سالن نمایش تحت تأثیر صحنه‌های غم‌انگیز این فیلم، اشک خود را پنهان نکردند. یکی از تماشاگران حاضر در مراسم در حالیکه اشک‌های خود را پاک می‌کرد، درباره اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در ترکیه گفت: امیدوارم امکان اکران این فیلم برای تمام طول سال روی پرده‌ها مهیا باشد تا تمام مردم ترکیه فرصت تماشای آن را داشته باشند.
وی در ادامه گفت: به عنوان یک مسلمان از دیدن پیام فیلم بسیار احساس خرسندی و خوشحالی کردم. مهم‌ترین پیام این فیلم، مهربانی و گذشت پیامبر مهر و دوستی، حضرت محمد(ص) است.
فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی، بخش‌هایی از دوران کودکی پیامبر اسلام را تا 13 سالگی به تصویر می‌کشد. منتقدان شرکت‌کننده در این مراسم از پتانسیل این فیلم برای شکستن رکورد فروش در سینماهای ترکیه خبر دادند.
استقبال تماشاگران در پایان نمایش به گونه‌ای بود که اکثر فرهیختگان و بازیگران در مصاحبه با کانال‌های تلویزیونی تركیه که برای پوشش خبری در این مراسم شرکت کرده بودند، از تصمیم خود برای تماشای دوباره فیلم در اکران عمومی خبر دادند.
عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول هم گفت كه این فیلم پس از هماهنگی‌های بسیار و بازبینی برخی شخصیت‌های مذهبی و دوبله آن به زبان ترکی استانبولی، آماده نمایش عمومی شده است.

captcha