«محمد رسول‌الله(ص)»؛ فیلمی معرف اسلام حقیقی
کد خبر: 3541880
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کارگردان ترکیه‌ای عنوان کرد:

«محمد رسول‌الله(ص)»؛ فیلمی معرف اسلام حقیقی

گروه بین‌الملل: «چلیک کنات»، کارگردان و از عوامل سینمایی ترکیه، فیلم «محمد رسول الله(ص)» را معرف اسلام حقیقی و چهره واقعی پیامبر اسلام(ص) دانست.

«محمد رسول‌الله(ص)»؛ فیلمی معرف اسلام حقیقی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم محمد رسول‌الله(ص) اثر مجید مجیدی، کارگردان كشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های دینی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های آنكارا در سینما «بویولو فنر» به نمایش درآمد.
حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی كشورمان انگیزه تدوین و تهیه این فیلم بلند را معرفی شخصیت رحمانی پیامبر اسلام(ص) در واکنش به اهانت دشمنان اسلام و تلاش آنان برای معرفی چهره‌ای خشن از اسلام و پیامبر رحمت دانست.
وی ضمن معرفی مجید مجیدی، کارگردان برجسته ایران، به تدوین و تولید این فیلم طی مدت زمان طولانی با بهره‌گیری از نظریات علمای اهل سنت و شیعه و استفاده از بهترین تکنولوژی روز اشاره کرد.
صفرخانی تولید و پخش این اثر فاخر را در وحدت و همبستگی مسلمانان و همچنین، همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان که از اهداف پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) است، بسیار مؤثر دانست.
چلیک کنات، کارگردان و از عوامل سینمایی ترکیه ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران برای اکران ویژه این فیلم، آن را در معرفی اسلام حقیقی و فرهنگ و تاریخ و تمدن اسلامی و چهره واقعی پیامبر اسلام(ص) مثمرثمر دانست.
ابراهیم چلبی، دبیرکل حزب «آنا وطن» ترکیه نیز طی سخنانی، گفت: مجید مجیدی، کارگردان بنام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نظریات علمای اسلام از مذاهب مختلف در تدوین فیلم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و عوامل برتر و هزینه زیاد، توانسته است بخشی از زندگانی پیامبر اسلام(ص) و دوره تولد تا نوجوانی آن حضرت را به خوبی به تصویر بکشد.
وی ادامه داد: با تولید این اثر، رحمت و مهر و محبت و شخصیت آسمانی حضرت محمد(ص) به جهانیان معرفی می‌شود.
در بخشی دیگر از این رویداد فرهنگی، نمایندگان احزاب سیاسی، اصحاب هنر و فرهنگ ضمن ابراز خشنودی از نمایش فیلم محمد رسول‌الله(ص) در آنكارا، این اثر فاخر و ارزشمند را اثری كم‌نظیر در معرفی برهه کودکی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) عنوان كردند و تولید و پخش آن را مایه وحدت و همبستگی مسلمانان و همزیستی ادیان برشمردند.
همچنین، در حاشیه اكران این فیلم، حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران با شبکه و کانال تلویزیونی 68 و سیاست در خصوص فیلم محمد سول‌الله(ص) و پخش و دوبله آن در ترکیه و آثار نمایش این اثر سینمایی در این کشور مصاحبه و به سؤالات خبرنگاران این دو شبکه پاسخ داد.
captcha