امر به معروف امروزه در قالب نظارت مردمی تحقق می‌یابد/ حضور کوتاه امیری در غرفه ایکنا
کد خبر: 3543938
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

امر به معروف امروزه در قالب نظارت مردمی تحقق می‌یابد/ حضور کوتاه امیری در غرفه ایکنا

گروه سیاسی: حسینعلی امیری با اشاره به تأکید دولت بر رعایت حقوق شهروندی گفت: یکی از تأکیدات آموزه‌های اسلامی و دینی امر به معروف و نهی از منکر است که امروزه به عنوان نظارت از طریق مردم، احزاب، رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز، یک‌شنبه، 16 آبان‌ماه در جریان بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا حضور یافت.

معاون رئیس‌‌جمهور پیش از این بازدید در نشستی خبری به سؤالات برخی خبرنگاران پاسخ داد.

وی در سخنانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور در ایام انتخابات 92 در بخش‌های مختلف قول‌هایی داده بودند که طی سه سال گذشته به تدریج در حال انجام و اجرایی شدن است؛ بخشی از آنها نیز بر اساس اسناد بالادستی و همچنین منویات مقام معظم رهبری تبدیل به طرح و لایحه و بخشی تبدیل به قوانین و مقررات شده است.

امیری با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در رابطه با دفاع از حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی دارای دامنه وسیعی است که مطالب زیادی را شامل می‌شود که از جمله آنها حق دانستن، داشتن آگاهی، آزادی بیان، توجه به رسانه‌ها، ارتقای سطح اطلاع‌رسانی و نظارت مردمی است.

حسینعلی امیری

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از تأکیدات آموزه‌های اسلامی و دینی امر به معروف و نهی از منکر است که امروزه به عنوان نظارت از طریق مردم، احزاب، رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به ترمیم دولت از سوی رئیس‌جمهور گفت: ترمیم کابینه از سوی رئیس‌جمهور به منظور تقویت دولت بود و تغییر سه وزیر به معنای تغییر در رویکرد و جهت‌گیری‌های دولت نیست و افرادی که عضو دولت هستند به عهدی که با مردم بسته‌اند کاملاً پایبند بوده و نسبت آنها پایبند هستند.

امیری در مورد دیدار رئیس‌جمهور با دو فراکسیون مجلس طی روزهای اخیر گفت: سیاست کلی دولت تعامل حداکثری با نمایندگان و جریان‌های سیاسی مجلس است و هر شخصیت و جریانی که اعتقاد به نظام داشته و علاقه‌مند به اعتلای کشور و به فکر حل مشکلات مردم باشد مورد توجه رئیس‌جمهور است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در این جلسات مسائل مختلفی در رابطه با مباحث سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی مطرح و پیشنهاداتی در مورد مسیر حرکت دولت مطرح شد.

وی همچنین گفت: در این جلسه پیشنهاد شد برای تعامل بیشتر دولت و مجلس کمیته‌ای با حضور برخی نمایندگان و اعضای دولت تشکیل شود تا مسائل کلان که نیاز به همفکری دارد در آنجا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد؛ ترکیب این کمیته هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

امیری با بیان اینکه معتقد به تعامل بین دولت و مجلس هستیم، اظهار کرد: قرار است رئیس‌جمهور با کمیسیون‌های تخصصی مجلس دیدارهایی داشته باشد؛ در همین زمینه معاون اول رئیس‌جمهور دیدارهایی با مجمع استانی نمایندگان با حضور استاندار برگزار می‌کند که در این جلسات به مشکلات استان‌ها رسیدگی می‌شود و تا کنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.

نظام جامع انتخابات و زمان تقدیم آن به مجلس موضوع سؤال خبرنگار دیگری بود که معاون ‌پارلمانی رئیس‌جمهور در این رابطه گفت: نظام جامع انتخاباتی ما معیوب است که عین مسئله در انتخابات سال 94 خود را نمایان ساخت.

وی تصریح کرد: زمانی که در وزارت کشور بودم، وزیر کشور از من خواسته بود برای سامان دادن به نظام انتخاباتی کارشناسان و صاحب نظرانی که در رابطه با انتخابات فکری دارند گرد هم جمع کنیم که این مسئله باعث تدوین پیش نویس طرح جامع انتخابات شد.

امیری گفت: زمانی که سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، لازم بود که پیش‌نویس با سیاست‌های کلی از سوی کمیسیون سیاسی ـ دفاعی دولت تطبیق داده شود که امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد و این لایحه در دولت نهایی شده و به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مورد زمان تهیه و ارائه لایحه بودجه 96 نیز گفت: به نظر می‌رسد زمانی ما می‌توانیم این لایحه را تنظیم و ارائه کنیم که برنامه ششم توسعه تصویب شود چرا که دولت تا زمانی که نداند برنامه ششم توسعه چه تکالیفی را برای دستگاه‌های اجرایی تعیین کرده‌، نمی‌توان بودجه‌نویسی کرد.

captcha