ثبت نام 95 درصدی مداحان خرم‌دره در سامانه طوبی
کد خبر: 3544376
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
مقدمی خبر داد:

ثبت نام 95 درصدی مداحان خرم‌دره در سامانه طوبی

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: بیش از 95 درصد از مداحان شهرستان خرم‌دره در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با اشاره به ضرورت ثبت‌نام مداحان در سامانه طوبی، عنوان کرد: سامانه طوبی شامل بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سامانه طوبی با هدف یکپارچه‌سازی ثبت اطلاعات کانون‌ها و تشکل‌های مذهبی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سازماندهی و ثبت اطلاعات مربوط به هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مداحان و شاعران آئینی از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد از مداحان شهرستان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: ثبت‌نام مداحان دراین طرح موجب ساماندهی امور مربوط به آنان شده و همفکری بیشتر مداحان و شعرا را در پی خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به نقش مداحان در عزاداری‌ها، عنوان کرد: نقش مداحان در حراست از میراث معنوی ائمه اطهار (ع)، ارتقای معرفت واقعی مردم نسبت به ایشان، گسترش و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام مقدمی با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکرین معصومین (ع) نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل بیت (ع) بر عهده دارند، تصریح کرد: مداحان یکی از ظرفیت‌های مهم جامعه در راستای مقابله با تهدیدات نرم دشمن هستند.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) باید برای جامعه به‌ویژه نسل جوان به درستی تبیین شود، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید در مراسم‌های عزاداری مورد توجه قرار گیرد، ضرورت توجه به محتوای اشعار و مداحی‌ها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های مراسم عزاداری باید دارای پیام و محتوای عاشورایی باشند، تاکید کرد: وعاظ و مداحان باید با برنامه‌ریزی دقیق، بخشی از مراسم و کلام را به محتوای مورد نیاز نسل نوجوان و جوان و تبیین جنبه‌های مختلف حرکت انقلابی امام حسین (ع) اختصاص دهند.

captcha