واکنش حماس به تصویب قانون منع پخش اذان از قدس
کد خبر: 3545822
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

واکنش حماس به تصویب قانون منع پخش اذان از قدس

گروه بین‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد: موافقت رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به‌ویژه مسجدالاقصی، اقدامی بسیار خطرناک در راستای تغییر آثار و نشان‌های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن است.

حماس: دشمن صهیونیستی به دنبال تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی قدس است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «عبداللطیف قانوع»، سخنگوی جنبش حماس دیروز، 23 آبان‌ماه، در بیانیه‌ای تأکید کرد: تصویب چنین قانون نژادپرستانه‌ای دخالت آشکار در امور عبادی و شعائر دینی مسلمانان است که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مسلمانان در سراسر جهان می‌شود. 
عبداللطیف قانوع اظهار کرد: این قانون نقض صریح تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود که بر حمایت از مقدسات فلسطین و حق مسلّم و تاریخی و دینی ملت فلسطین در سرزمین خود تأکید دارد و آخرین نمونه آن قطعنامه یونسکو در مورد قدس و مسجدالاقصی بود که این مسجد را تنها متعلق به مسلمانان می‌داند و هرگونه ارتباط میان آن و یهودیان را رد می‌کند.
قانوع ضمن هشدار در مورد تصویب هر قانونی به منظور جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس، از جامعه بین‌‌الملل و تمامی نهادهای حقوقی و بین‌المللی خواست که جلوی ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی به‌ویژه علیه مساجد و مقدسات شهر قدس را بگیرند.
لازم به ذکر است که کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، 23 آبان‌ماه، دو قانون نژاد‌پرستانه را به تصویب رساند که یکی از این قانون‌ها مربوط به جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط  به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری و مشروعیت‌بخشی به کانون‌های پراکنده شهرک‌نشینی است.
captcha