تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام می‌شود
کد خبر: 3545979
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
ابراهیمی‌تركمان:

تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام می‌شود

گروه بین‌الملل: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیش نشست دهمین دور گفت‌وگوهای دینی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیكان، گفت: تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام حقیقی می‌شود.

تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش نشست دهمین دور گفت‌وگوهای دینی مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیكان امروز، 24 آبان‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌و‌گوی ادیان، محمدعلی ربانی، رئیس مركز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از محققان و اندیشمندان كشورمان در این سازمان، برگزار شد.
در این نشست، ابراهیمی‌تركمان طی سخنانی، با تأكید بر تداوم گفت‌وگوهای دینی با واتیكان گفت: سعی ما بر این است که با برگزاری همایش‌های مشترک و گفت‌وگوهای سازنده، نقش به سزایی در گسترش ارتباطات فرهنگی داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برگزاری دوره‌های پیشین گفت‌وگوهای دینی با واتیكان اشاره كرد و گفت: در گذشته، واتیكان از فلسفه، عقاید و افكار شیعی شناخت زیادی نداشت، اما اكنون با برگزاری 9 دوره موفق از این گفت‌وگوها توانسته‌یم زمینه لازم را برای معرفی اسلام و ایران اسلامی مهیا كنیم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین اظهار كرد: پس از برگزاری 9 دوره از گفت‌وگوهای دینی با واتیكان، دستاورد و تجربه‌های ارزشمند و سازنده‌ای حاصل شد كه تحقق این مهم علاوه بر شناخت یكدیگر، به برقراری تعامل و روابط فرهنگی كمك به سزایی می‌كند.
وی در پایان گفت: از آنجایی كه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی، تمدنی و دینی خود همواره در مسیر صلح و دوستی و گفت‌وگو با سایر ملل پیش قدم بوده است، امید است که دهمین دور گفت‌وگوی دینی با واتیكان با موفقیت برگزار شود.
در بخشی دیگر از این نشست، هر یك از حاضران در خصوص چگونگی برگزاری دهمین دور گفت‌وگوی دینی، موضوعات این دور از گفت‌وگوها، انتشار بیانیه‌ای مشترك و بهره‌گیری از قرآن كریم و روایات معصومین(ع) در مقالات این اجلاس، به توافق رسیدند.
بنابر اعلام این خبر، دور دهم گفت‌وگوی‌های دینی مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیكان آذرماه سال جاری در شهر رُم برگزار می‌شود.
گفتنی است، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیكان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ی مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه»،  آذرماه سال ۱۳۹۳ در تهران برگزار شد.
captcha