«روزهای فرهنگی فلسطین» در بوسنی + عکس
کد خبر: 3548162
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

«روزهای فرهنگی فلسطین» در بوسنی + عکس

گروه بین‌الملل: روزهای فرهنگی فلسطین با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی اول آذرماه در گالری «کولگیوم آرتیستیکوم» بوسنی و هرزگوین افتتاح شد.

«روزهای فرهنگی فلسطین» در بوسنی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در خبری به ایکنا اعلام کرد: مرکز مطالعات بالکان و شرق نزدیک(CBBS) در همکاری با گالری انجمن «پرپرود» و انجمن هنرمندان نقاشی بوسنی‌وهرزگوین برنامه‌ای با عنوان «روزهای فرهنگی فلسطین» در این کشور اجرا کرده است که تا فردا، چهارم آذرماه، ادامه دارد.  
مراسم افتتاحیه این برنامه ساعت 17 به وقت محلی روز دوشنبه، اول آذرماه در گالری «کولگیوم آرتیستیکوم» با حضور تنی چند از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله  محمد حامد، رئیس مرکز مطالعات بالکان و شرق نزدیک، زاهر بیراوی، رئیس انجمن یوروپال انگلستان، علی‌‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی، انس لیواکویچ، مفتی شهر سارایوو به عنوان نماینده جمعیت اسلامی در بوسنی‌و‌هرزگوین و آحمد الدوله، معاون سفیر کویت در این کشور برگزار شد.
در این برنامه نقاشی‌هایی نشان داده می‌شود که موضوع مشترک همه آن‌ها پرداختن به طولانی‌ترین و سخت‌ترین محاصره تاریخ جهان(محاصره غزه) است. این نمایشگاه همچنین آرزوی مردم فلسطین برای آزادی و احترام به حقوق بشر را به تصویر می‌کشد.
بخشی از نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه می‌توان دید کار هنرمندان فلسطینی است که از سوی صهیونیست‌ها در آزار و اذیت و محدودیت‌های دائمی زندگی می‌کنند.
تصاویری از روزهای فرهنگی فلسطین در بوسنی را که مهدی صالحی، كارشناس رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو آن را عکاسی کرده است، در زیر می‌بینید:  

captcha