نماز جمعه مردم غزه در برابر دفتر صلیب سرخ
کد خبر: 3550304
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

نماز جمعه مردم غزه در برابر دفتر صلیب سرخ

گروه بین‌الملل: ده‌ها فلسطینی امروز، 12 آذرماه، مقابل دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه نماز جمعه اقامه کردند و پس از آن به درخواست جنبش جهاد اسلامی، برای ابراز همبستگی با زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل تظاهرات کردند.

نماز جمعه مردم غزه در برابر دفتر صلیب سرخ

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خطبه نماز جمعه گفت: ما امروز برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که در بند زندان‌های اسرائیل هستند، جمع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مسئولیت سلامت زندانیان بر عهده اسرائیل است، گفت: ما از اتحادیه عرب و جامعه بین‌المللی در خواست می‌کنیم که از زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل حمایت کنند.

گفتنی است، 750 نفر از اسرای فلسطینی طی سیاست «بازداشت اداری» در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و 7 نفر از آنها از اواخر سپتامبر امسال در اعتراض به این سیاست، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

سیاست «بازداشت اداری» از جمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه به شمار می‌آید که به مقام‌های اسرائیل اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه از 1 تا 6 ماه زندانی کنند در حالی که دوران حبس این زندانیان برای مدت ‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود. بر اساس این قانون، در صورتی که قاضی، فرد بازداشت‌شده را تهدیدی برای امنیت اسرائیل بداند، می‌تواند دوره بازداشت او را تا 5 سال دیگر تمدید کند.

بر اساس آمار رسمی فلسطین، حدود 7 هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.
captcha