تأثیر ویژه قرآن کریم بر روی علوم انسانی
کد خبر: 3552604
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

تأثیر ویژه قرآن کریم بر روی علوم انسانی

گروه معارف: دبیر علمی کنگره ملی قرآن و علوم انسانی با بیان اینکه قرآن کریم می‌تواند بر روی علوم انسانی تأثیرگذار باشد، گفت: قرآن کریم می‌تواند در حوزه علوم انسانی، مباحث جدیدی را مطرح کند و جهت‌دهی لازم را به مبانی و اهداف علوم انسانی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره ملی قرآن و علوم انسانی، صبح امروز، 20 آذرماه در پیش‌نشست کنگره ملی قرآن و علوم انسانی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با اشاره به تعامل قرآن و علوم انسانی، عنوان کرد: از دو جهت می‌توان این تعامل را بررسی کرد ابتدا خدمت‌رسانی که علوم انسانی به علوم قرانی دارد و دوم تاثیری که قرآن می‌تواند بر روی علوم انسانی داشته باشد.  
وی ادام داد: قرآن کریم می‌تواند در حوزه علوم انسانی، مباحث جدیدی را مطرح کند و جهت‌دهی لازم را به مبانی و اهداف علوم انسانی داشته باشد تا منجر به پیدایش و گسترش علوم جدید شود.  
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی تاکید کرد: قرآن کریم کار اصلاح را انجام می‌دهد در واقع اگر قرآن را در حوزه‌ها و روش‌ها و مبانی علوم انسانی مطرح کنیم، می‌توانیم با بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن کریم، روش‌های جدید را اصلاح کنیم.
دبیر علمی کنگره ملی قرآن و علوم انسانی یادآور شد: کنگره ملی قرآن و علوم انسانی از دو سال گذشته برنامه‌ریزی شده و کار خود را از تابستان سال جاری آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه خواستگاه ما برای ضرورت برگزاری این کنگره، اهمیت علوم انسانی و قرآن کریم است،  اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب طی دو سال متوالی در دیدار با خواهران قرآن پژوه، آن‌ها را به توجه به علوم انسانی براساس قرآن کریم دعوت کردند.
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی یادآور شد: قرآن، حقیقت را بیان می‌کند و خطاپذیر نیست در حالی که انسان ممکن است دچار خطا شود لذا رهبری با بصیرت و دقت فرمودند که مبانی علوم انسانی را باید با استفاده از قرآن کریم انجام دهیم.
دبیر علمی کنگره ملی قرآن و علوم انسانی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ارسال چیکده مقاله خود تا آخر آذر ماه فرصت دارند و خود اصل مقاله را باید تا اواخر بهمن ماه ارسال کنند همچنین کنگره ملی قرآن و علوم اسلامی، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود. 
captcha