احیای بیش از 2500 متر از موقوفات سطح شهر قروه
کد خبر: 3552694
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

احیای بیش از 2500 متر از موقوفات سطح شهر قروه

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اخذ سند مالکیت موقوفه با کاربری تجاری در میدان مرکزی شهر قروه به مساحت دو هزار و 530 متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، از احیای موقوفه میر محمود و اخذ سند مالکیت دو هزار و  530 متر از املاک این موقوفه خبر داد و اظهار کرد: با تلاش و پیگیری سه ساله همکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان مالکیت عرصه 163 مغازه از تصرف معارضان خارج و به حالت وقفیت بازگشت.

وی افزود: موقوفه میر محمود شامل بخش بزگی از شهر قروه و چند روستا در کامیاران و قروه می باشد که بیش از 100 سال قبل با نیت خیرات و مبرات و سایر نیات مذهبی وقف شده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهمیت اخذ اسناد مالکیت موقوفات یادآور شد: حفظ و صیانت از حقوق موقوفات از اولویت های اوقاف است و امید است با همکاری مردم و سایر نهادهای مربوطه بزودی شاهد اخذ اسناد بیشتری از املاک موقوفه استان باشیم.

captcha