پویش مجازی هندی‌ها در استقبال از میلادالنبی(ص)
کد خبر: 3553872
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

پویش مجازی هندی‌ها در استقبال از میلادالنبی(ص)

گروه بین‌الملل: هم‌زمان با جشن‌های میلاد حضرت محمد(ص) در شهرهای مختلف جهان، کاربران هندی شبکه‌های مختلف اجتماعی در پویشی مجازی این اتفاق مبارک را گرامی داشتند.

پویش مجازی هندی‌ها در استقبال از میلادالنبی(ص)

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «New Indian Express»، شبکه‌های اجتماعی هند به مناسبت میلاد پیامبر مملو از پوسترهایی شده که در آن سخنان شخصیت‌ها و افراد مشهور مسلمان و غیرمسلمان در مورد حضرت محمد(ص) نوشته شده است.

از «ناراینه گورو»، از قدیسان هند که پیامبر اسلام را جواهر و گوهر خطاب می‌کند، گرفته تا «آرنود ون دورن»، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی که چندی پیش مسلمان شد؛ سخنان این شخصیت‌های سیاسی دست به دست در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

از جمله این پوسترها سخنان مهاتما گاندی، رهبر فقید هند در مورد حضرت محمد(ص) است که گفت «جالب است بدانيد که بهترين کسي که امروزه بدون هيچ چون و چرایی، در قلب ميليون‌ها انسان جا گرفته، محمد است. از اينجا من متقاعد شده‌ام که اين شمشير نبود که در آن روزها مردم زيادی را تسليم اسلام کرد. محمد سخت ساده زيست بود. مثل ديگر پيامبران متقی بود. به شدت امانتدار بود. از خودگذشتگی شديد نسبت به دوستان و پيروان، جسارت، بی‌باکی و توکل مطلق به خدا در رسالت شخصی، از ويژگی‌های محمد(ص) بود».

«شامی بیبکاناندو»، فیلسوف هندی گفته است: حضرت محمد پیام‌آور برابری و برادری مسلمانان و نوع بشر بود.

«جایالالیتا جایارام»، بازیگر و سیاستمدار برجسته هندی و دبیرکل فدراسیون هندیان دراویدی در مورد پیامبر اسلام می‌گوید: آموزه‌های حضرت محمد(ص) تضمین‌کننده صلح در هندوستان است. او نه تنها موعظه‌گر فضائل اخلاقی بلکه الگوی فضائل اخلاقی بود.

انتشار این پوسترها در شبکه‌های اجتماعی هند به موضوع بحث تبدیل شده به‌ویژه اینکه در برخی نقاط این کشور برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ برای اقلیت مسلمان مورد مخالفت قرار می‌گیرد.

captcha