رونمایی از فرهنگ لغت اسلامی برای ناشنوایان در پاکستان
کد خبر: 3554704
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

رونمایی از فرهنگ لغت اسلامی برای ناشنوایان در پاکستان

گروه بین‌الملل: با توجه به اینکه هیچ کتاب جامعی در مورد آموزه‌های اسلامی برای ناشنوایان در پاکستان وجود ندارد، آکادمی ناشنوایان کراچی با رونمایی فرهنگ اشارات اسلامی که یک فرهنگ اسلامی به زبان اشاره است، راه را برای دیگران هموارتر کرده است.

رونمایی از فرهنگ لغت اسلامی برای ناشنوایان در پاکستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The News»، در‌حالی‌که عده‌ای به آینده معلولان با تردید نگاه می‌کنند و از نیازهای آنان روی می‌گردانند، برخی به سختی تلاش می‌کنند تا جامعه‌ای بسازند که افراد دارای مشکلات جسمانی نیز همانند دیگران بتوانند زندگی کنند.
با توجه به اینکه هیچ کتاب جامعی در مورد آموزه‌های اسلامی وجود ندارد، آکادمی ناشنوایان کراچی با رونمایی فرهنگ اشارات اسلامی که یک فرهنگ اسلامی به زبان اشاره است، راه را برای دیگران هموارتر کرده است.

لیلا دوسا، رئیس پروژه «نورِ علی» آکادمی ناشنوایان کراچی که تألیف فرهنگ اشارات اسلامی را بر عهده داشته است، می‌گوید: سفر ما 12 سال پیش با مشارکت چند معلم آغاز شد و امروز ما 25 معلم داریم که 9 نفر آن‌ها ناشنوا هستند. آن‌ها به دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص در آموختن علم کمک می‌کنند.

وی گفت: ما دانش‌آموزان زیادی از مهد کودک تا مقاطع بالاتر داریم و آموزش‌های ما به آنان بستگی به سن و توانایی اقتصادیشان ندارد بلکه تلاش می‌کنیم که هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.

دوسا گفت: این فرهنگ اسلامی به زبان اشاره حاصل تلاش سه ساله است و به کسانی‌که زبان اشاره را می‌دانند کمک می‌کند تا حدود 612 واژه را با نزدیکترین معانی بیاموزند.

وی افزود: امیدواریم در آینده تعداد کلمات را به 1000 لغت افزایش دهیم.

captcha