آغاز دوره اسلام‌شناسی در دانشگاه ایروان + عکس
کد خبر: 3554883
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

آغاز دوره اسلام‌شناسی در دانشگاه ایروان + عکس

گروه بین‌الملل: با دعوت کرسی ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان از رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان برای برپایی دوره اسلام‌شناسی، اولین نشست این دوره با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی ایروان برگزار شد.

آغاز به کار دوره اسلام‌شناسی در دانشگاه ایروان + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این نشست وسکانیان، رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان، اطلاع‌یافتن از موضوعات اسلامی را بخشی از فعالیت‌های ضروری در راستای ایران‌شناسی ارزیابی كرد.
در ادامه این نشست، مجید مشکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مشارکت فعالانه اساتید و دانشجویان حاضر در دوره را خواستار شد و ابراز امیدواری كرد که برگزاری این دوره بتواند به شناخت عمیق‌تر شرکت‌کنندگان از اسلام و جهان‌بینی اسلامی منجر شود.
مشكی در ادامه با اعلام موضوع اولین جلسه با عنوان «ساختار قرآن کریم و جایگاه آن در میان مسلمانان» به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص موضوعاتی چون ساختار قرآن، معنا و مفهوم آیه، سوره، جزء، نحوه جمع‌آوری قرآن کریم و نحوه نزول قرآن، مطالب خود را ارائه داد.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، قرار است این دوره در 15 جلسه در خصوص موضوعات دیگری چون مهدویت و نگاه قرآن به مریم مقدس ادامه پیدا كند.


captcha