رقابت قرآنیان مجالس قرآنی منطقه 18 با عنوان «سراج»
کد خبر: 3556141
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

رقابت قرآنیان مجالس قرآنی منطقه 18 با عنوان «سراج»

گروه مسابقات: چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان «سراج‌» در منطقه 18 آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، مسابقات سراج به منظور تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی رقابتی سالم در سطح محلات، تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی ـ هنری و تشکیل ستاد حمایتی از آنان، زمینه‌سازی انس و الفت شهروندان با قرآن کریم و گسترش مفاهیم قرآنی، برگزار می‌شود.
براساس این گزارش این دوره از مسابقات برای پنج گروه سنی چهار تا شش سال، اول تا سوم ابتدایی، زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان تا 30 دی‌ماه فرصت دارند به فرهنگ‌سرای خاتم(ص)، مرکز رشد کودک و مادر، خانه فرهنگ امام علی(ع)، کتابخانه 15 خرداد، کتابخانه قائم(عج)، کتابخانه فجر، کتابخانه بوستان نرگس و کتابخانه شهدای محله بهداشت مراجعه و ثبت نام کنند.
همچنین مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات از 30 دی‌ماه تا 15 بهمن‌ماه و مرحله نهایی آن برای بانوان28 بهمن‌ماه و ویژه آقایان 29 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. همچنین جوایز در نظرگرفته شده برای این مسابقات به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شود. جایزه عمومی برای تمام شرکت‌کنندگان دوره مقدماتی و نهایی است و جایزه ویژه نیز به پنج نفر از هر رشته و گروه سنی و جنسی اهدا خواهد شد.
این مسابقات در رشته‌ قرائت تحقیق در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با محتوای سوره‌های انبیاء و مؤمنون و در رده سنی بالای ۱۸ سال براساس سوره‌های هود، یوسف و رعد برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، چهارمین دوره مسابقات سراج در رشته قرائت ترتیل در سه مقطع و در دو سطح مبتدی و پیشرفته در گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال براساس سوره حجر، ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح مبتدی براساس سوره مؤمنون و در سطح پیشرفته، براساس سوره‌های عنکبوت، روم و لقمان و در گروه سنی بالای ۱۸ سال در سطح مبتدی سوره نساء و انعام و در سطح پیشرفته در ۱۰ جزء دوم قرآن میزبان شرکت‌کنندگان است.
لازم بذکر است، این مسابقات در رشته حفظ در گروه سنی در رده سنی چهار تا شش سال براساس ۲۲ سوره آخر قرآن از سوره ضحی تا ناس و اول تا سوم ابتدایی براساس ۲۸ سروه آخر قرآن از سوره‌های اعلی تا ناس برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به مراکز مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 18 که نشانی و اطلاعات آنها در http://khatam.farhangsara.ir آمده است، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66207068 تماس بگیرند.
captcha