همزمانی اختتامیه دو طرح «سراج» و «دوشنبه‌های قرآنی» در جوار آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)
کد خبر: 3574670
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

همزمانی اختتامیه دو طرح «سراج» و «دوشنبه‌های قرآنی» در جوار آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)

گروه مسابقات: آئین پایانی چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج» و طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در جوار آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)، سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برپایی آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان «سراج»، اظهار کرد: این مراسم، طی هفته آینده، سوم اسفندماه انجام می‌گیرد.
دبیر کانون قرآنیان سراج با اشاره به اینکه جزئیات این مسابقات، عنوان کرد: زمان ثبت نام و تبلیغات این دوره از مسابقات طی دی‌ماه انجام گرفت. مرحله مقدماتی در مناطق 22 گانه شهر تهران از 30 دی‌ماه تا هشتم بهمن‌ماه برگزار شد به گونه‌ای هر کدام از مناطق آئین اختتامیه مرحله مقدماتی را برگزار کردند.
توپچی با اشاره به اینکه نفرات برگزیده مرحله مقدماتی طی 14 و 15 بهمن‌ماه به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن با هم به رقابت پرداختند، اضافه کرد: مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات سراج طی دو روز با حضور مدیران فرهنگ‌سراها و مدیران ستادی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و بازدید از روند برپایی مسابقات و رقابت ۴۵۰ متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و ترتیل پیشرفته برگزار شد.
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن با تأکید بر اینکه 23 هزار نفر در این دوره ثبت‌ نام کرده‌اند، بیان کرد: همچنین طی مرحله مقدماتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رشته حفظ خردسال و ترتیل مقدماتی برگزار شد، لذا این رشته‌ها به صورت تک‌مرحله‌ای بوده است که طی آیین پایانی درون مناطق از آنها تجلیل شده است.
وی تأکید کرد: آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج» به همراه تجلیل از طرح «دوشنبه‌های قرآنی» به صورت همزمان برگزار می‌شود.
توپچی با اشاره به جزئیات طرح «دوشنبه‌های قرآنی» عنوان کرد: این طرح از شهریورماه امسال در 22 مسجد شهر تهران به‌صورت منطقه‌ای و پایلوت برنامه‌ریزی و انجام شد که براین اساس دوشنبه‌های هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه‌ای با تلاوت صفحه‌ای از قرآن، بیان نکات تفسیری و ترجمه صفحه مورد نظر و پاسخ به سؤالات آن صفحه و تجلیل از افرادی که پاسخ‌های صحیح را داده‌اند، انجام می‌گرفت.
وی تصریح کرد: طرح دوشنبه‌های قرآنی قریب به 60 هزار نفر را مخاطب قرار داده بود که مورد استقبال سایر مساجد مناطق نیز قرار گرفت و علاوه بر آن مساجد شاخص در سایر مساجد نیز به صورت خودجوش برگزار می‌شد.
یادآور می‌شود، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج»، سه‌شنبه، سوم اسفندماه از ساعت 18:30 در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha