اهدای نشان اعتماد ملی به تعدادی از فروشندگان و هنرمندان صنایع دستی طرقبه و شاندیز
کد خبر: 3556476
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
در آستانه مشهد 2017؛

اهدای نشان اعتماد ملی به تعدادی از فروشندگان و هنرمندان صنایع دستی طرقبه و شاندیز

گروه فرهنگی: مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و اهدای نشان اعتماد ملی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و فرماندار طرقبه و شاندیز در هتل سحاب طرقبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی، حسین زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ظهر امروز، پنجم دی‌ماه، در جمع عرضه‌کنندگان صنایع سنتی شهرستان طرقبه و شاندیز اظهار کرد: مشهد ۲۰۱۷ برای تولیدکنندگان صنایع دستی، فرصتی طلایی است و توسعه و تقویت سیستم فروش در این رویداد بین‌المللی تأثیرگذار است.
وی افزود: طرقبه و شاندیز دارای دو ثبت ملی و معنوی در زمینه ارغوان بافی و شیشلیک است که سبب تمایز آن از دیگر شهرستان‌های استان و کشور شده است و طرقبه، شاندیز با وجود تولید صنایع دستی با قیمت مناسب توسط فروشندگان با انصاف خوبی به فروش می‌رسد.
زارع صفت با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله در گردشگری پذیرش توریست توسط جامعه محلی است که خوشبختانه در شهرستان طرقبه و شاندیز به صورت چشم‌گیر ملاحظه می‌شود.
وی ادامه داد: مدیریت شهرستان به صورت مناسب نسبت به تأمین امنیت که دارای دو بخش فیزیکی و روانی است در طول ایام سال اقدام می‌کند و برابر آمارها این موضوع تحت نظارت کامل است.
زارع صفت با بیان این مطلب که سهم بسزایی از فروش۱۵۰۰میلیارد تومانی سوغات استان سهم طرقبه و شاندیز است، تصریح کرد: تعهد فروشنده نسبت به فروش تولیدات محلی و داخلی کشور سبب رونق بازار کار و اقتصاد خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر هشت فروشگاه در مرحله اول مفتخر به کسب نشان اعتماد ملی فروشگاه‌های برتر صنایع دستی در طرقبه و شاندیز شده‌اند.امیدواریم این نوع فعالیت‌ها سبب توسعه فعالیت‌های اقتصادی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم و امیدواریم روزی برسد که تمامی واحدهای صنفی دارای نشان اعتماد ملی شوند و این خود مراقبتی بیشتر از هر نظارتی مفید خواهد بود.
زارع صفت با بیان این مطلب که مسیر کشور به سمت حمایت از گردشگری و تولیدات صنایع دستی است و بنا به منویات رهبری؛ حمایت از گردشگری و تولیدات صنایع دستی به نوعی از اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌زا محسوب می‌شود، ادامه داد: فرصت مشهد ۲۰۱۷ برای تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی، فرصت طلایی است و اعطای نشان اعتماد ملی به توسعه و تقویت سیستم فروش کمک خواهد کرد. در این رویداد بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود.
وی استفاده از بارکد و سیستم جامع فروش جدید را سبب ساز اعتماد بیشتر مشتریان و جذب برای خریدهای بعدی اعلام کرد و گفت: بهره‌مندی از شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی محصولات تولید شده از راهکارهای مورد استفاده موفقیت‌آمیز در حال حاضر است.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم از فعالان تولیدات صنایع دستی طرقبه و شاندیز تقدیر و به هشت مدیر فروشگاه‌های برتر صنایع دستی نشان اعتماد ملی اهدا شد.
captcha