طرح شناسایی اسلام‌گرایان افراط‌گرا در باشقیرستان
کد خبر: 3556614
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

طرح شناسایی اسلام‌گرایان افراط‌گرا در باشقیرستان

گروه بین‌الملل: نمایندگان مجلس باشقیرستان با هدف مبارزه با افراط‌گرایی لایحه‌ای را به مجلس دوما ارائه کرده‌اند که به موجب آن گروه‌های مذهبی موظفند در مورد فعالیت‌های خود به وزارت دادگستری گزارش دهند.

طرح شناسایی اسلام‌گرایان افراط‌گرا در باشقیرستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در خبری به نقل از پایگاه خبری «کامرسانت» اعلام کرد: نمایندگان مجلس دولت باشقیرستان(از جمهوری‌های خودمختار روسیه) و رازمیل ایشسارین، نماینده مجلس دوما از حزب روسیه واحد، لایحه‌ای در مورد الزام گروه‌های مذهبی به ارائه گزارش در مورد فعالیت‌های خود به وزارت دادگستری، ارائه داده‌اند که در صورت عدم ارسال گزارش با جریمه مالی مواجه خواهند شد.
ایشسارین در این رابطه به کامرسانت گفت: این طرح می‌تواند به شناسایی گروه‌های افراطی کمک کند و در مرحله نخست به دنبال شناسایی و اصلاح گروه‌های اسلامی تندرو است.
در این لایحه پیشنهاد شده است مسئولان گروه‌های مذهبی سه بار در سال به ارگان‌های مجاز گزارش کار ارائه دهند.
در حال حاضر طبق قانون، نمایندگان گروه‌ها پیش از شروع به فعالیت باید برنامه‌های خود را به صورت مکتوب بر اساس عقیده، مکان برگزاری مراسم، مسئول و اعضای گروه با ذکر مشخصات و محل سکونت آنان اعلام کنند.
ارائه‌دهندگان، از این لایحه در شورای دین و حکومت در باشقیرستان استفاده می‌کنند. در این جمهوری 492 گروه مذهبی مختلف وجود دارد، اما تنها 169 گزارش به دادگستری ارسال شده است.  
هم اکنون این لایحه به مجلس دومای روسیه ارائه شده است.
captcha