هدیه کریسمس مسلمانان به کانادایی‌ها
کد خبر: 3557277
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

هدیه کریسمس مسلمانان به کانادایی‌ها

گروه بین‌الملل: مسلمانان شهر «کلگری» کانادا هر سال کریسمس به خیابان‌ها می‌روند و ضمن پارو کردن برف از محل عبور مردم، شاخه‌های رز، شکلات و کارت‌هایی مزین به احادیث شریف پیامبر اسلام(ص) به آن‌ها می‌دهند.

شاخه گلی مزین به حدیث؛ هدیه کریسمس مسلمانان به کانادایی‌ها

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CBCNews»، این حرکت چند سالی است که از سوی انجمن اسلامی کلگری و جوانان مسلمان این شهر انجام می‌شود.

بر روی این کارت‌ها حدیثی منقول از حضرت محمد(ص) نوشته شده با این مضمون که «مؤمن مهربان و بخشنده است و بهترین انسان‌ها کسانی هستند که بیش از همه خیرشان به مردم می‌رسد».

محمود عباس، از مسئولان انجمن اسلامی کلگری در این باره گفت: حدود 5 سال است که این کار برای اعضای جوان مرکز به یک سنت تبدیل شده است. امسال حدود 100 نفر بودیم.

وی افزود: با این کار می‌خواهیم مشارکت مثبتی در جامعه داشته باشیم.

امسال سال سختی برای انجمن اسلامی کلگری بوده است زیرا دو بار هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

یک مرکز اسلامی دیگر نیز در این شهر هدف قرار گرفت؛ شیشه‌هایش خرد شد و تعدادی از نسخه‌های قرآن‌ آتش زده شد. این مرکز از مدت‌ها قبل هم نامه‌های نفرت‌‌انگیز دریافت می‌کرد.

در ماه‌های اخیر یک رشته از وقایع اسلام‌ستیزانه، استان آلبرتای کانادا را هدف قرار داده است.

سیندی راسل، یکی از همسایگان که تحت تأثیر این حرکت مثبت مسلمانان قرار گرفته است، گفت: بسیار احساساتی شدم. همه آن‌ها جوان و بسیار متواضع و مهربان بودند.

وی افزود: ترس و ناآگاهی زیادی نسبت به مسلمانان وجود دارد و بسیاری از مردم به خاطر هراسشان به خود فرصت نمی‌دهند که در مورد اسلام و مسلمانان بیشتر بدانند.

سیندی راسل به مسلمانان کلگری گفت: متشکرم که هدف امسال را به من نشان دادید. زمان آن است که مهربانی و محبت خود را نسبت به یکدیگر ابراز کنیم.

captcha