خداحافظی «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی/ فرصت بیشتر برای خادم‌القرآنی
کد خبر: 3558827
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

خداحافظی «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی/ فرصت بیشتر برای خادم‌القرآنی

گروه بین‌الملل: استاد «طه عبدالوهاب»، از قاریان برجسته و نامدار مصری، ضمن اعلام خبر بازنشستگی خود، بیان کرد: «از این پس تمام عمر خود را صرف خدمت به قرآن خواهم کرد».

خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی
استاد «طه عبدالوهاب»، از قاریان برجسته مصری، استاد صوت و لحن و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن اعلام این خبر گفت: قطار عمر من خیلی زود گذشت و در روز پنجشنبه، 9 دی‌ماه سال جاری پس از 34 سال فعالیت در بخش حسابداری و امور مالی وزارت همبستگی مصر بازنشست شدم.
وی افزود: تصمیم گرفتم در سن 55 سالگی به زندگی کارمندی خود پایان دهم تا از این پس باقیمانده عمر خود را تنها صرف خدمت به کلام‌الله مجید کنم.
طه عبدالوهاب گفت: من الان احساس خوشبختی زیادی می‌کنم، چرا که از این پس می‌توانم بیشتر از گذشته به قرآن کریم خدمت کنم و در حقیقت با این کتاب الهی زندگی کنم.
این قاری برجسته مصری در پایان گفت: من حکم بازنشستگی خود را از همان اتاقی دریافت کردم که 34 سال پیش حکم انتصاب خود را تقدیم کرده بودم و این 34 سال برای من به سرعت گذشت.
اعطای دکترای «مقامات قرآنی» به طه عبدالوهاب
طه عبدالوهاب از قاریان سرشناس و برجسته مصری است که علاوه بر فعالیت در وزارت همبستگی مصر، افتخارات زیادی در کارنامه قرآنی خود دارد و از وی به‌عنوان یکی از قاریان مشهور و سرشناس جهان اسلام یاد می‌شود که اهل قرآن در کشورهای مختلف جهان این استاد نامدار مصری را به خوبی می‌شناسند.
تخصص اصلی وی آموزش صوت و لحن است و تاکنون در مسابقات بین‌المللی قرآنی زیادی از جمله رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران به‌عنوان داور حضور داشته است.
خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی

از جمله مهم‌ترین افتخارات استاد طه عبدالوهاب می‌توان به دریافت مدرک دکترای مقامات قرآنی از دانشکده مطالعات قرآنی وابسته به دانشگاه بین‌المللی آزاد تمدن اسلامی بیروت اشاره کرد.
استاد طه عبدالوهاب درباره دریافت این دکترای افتخاری می‌گوید: «از آن‌جا که حوزه تخصصی من آموزش صوت و لحن قرآن است، سال گذشته میلادی از سوی دانشکده مطالعات قرآنی وابسته به دانشگاه بین‌المللی آزاد تمدن اسلامی بیروت دعوت شدم تا دروسی در زمینه آموزش مقامات موسیقی قرآن برای تعدادی از اساتید متخصص این کشور ارائه دهم، به‌طوری که سخنرانی‌های من در زمینه آموزش مقامات موسیقی قرائت قرآن به مدت دو هفته و بیش از ۴۰ ساعت به طول انجامید که در نهایت مباحث علمی ارائه‌شده در این سخنرانی‌ها، به شدت مورد توجه این اساتید قرار گرفت و از من خواستند که این ایده‌های جدید را به صورت مکتوب عرضه کنم».
این داور بین‌المللی مسابقات قرآن اضافه کرد: «از آنجا که دانشکده مطالعات قرآنی وابسته به دانشگاه بین‌المللی آزاد تمدن اسلامی بیروت به هر محقق و مبتکری که در کشورهای اسلامی و عربی بتواند ایده جدید در موضوعات مختلف ارائه دهد، گواهینامه‌ای معادل دکترای بین‌المللی اعطا می‌کند، من نیز نظریات و یافته‌های علمی خود در حوزه صوت و لحن قرآن را گردآوری و آن در قالب یک رساله علمی برای این دانشکده ارسال کردم که این پژوهش علمی از سوی اساتید متخصص این دانشکده مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت و در نهایت گواهینامه این دانشکده که معادل مدرک دکترای بین‌‌المللی است، به من اعطا شد».
خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی
این پژوهش جدید استاد طه عبدالوهاب در حوزه مقامات موسیقی قرآن، «لغة‌ جدیدة‌ للنغم القرآنی»(زبانی جدید برای مقامات قرآنی) نام دارد که در آن با بهره‌گیری از اشکال هندسی، زبانی تخصصی و جایگزین برای آموزش مقامات موسیقی قرائت قرآن به قاریان ارائه شده و
در مقدمه این تحقیق علمی نیز، به بررسی مقوله تفکیک و جداسازی میان واژگان موسیقی با واژگانی که قاریان قرآن در زمینه مقامات و الحان موسیقی قرآن به‌کار می‌برند، پرداخته‌ شده است.
طراحی زبانی جدید برای آموزش نغمات و مقامات موسیقی قرآن با بهره‌گیری از اشکال هندسی به جای الفبای رایج در موسیقی که «نُت یا نوت» گفته می‌شود، از دیگر موضوعات این پژوهش است، این در حالی است که نُت، زبانی بین‌المللی و واحد برای آموزش موسیقی در جهان است، اما تاکنون زبان تخصصی و جایگزین برای آموزش مقامات و الحان موسیقی قرآن کریم به قاریان وجود نداشته است.

تجلیل از استاد طه عبدالوهاب در روز اعلام بازنشستگی
خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی
خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی

خداحافظی استاد «طه عبدالوهاب» از دنیای کارمندی


captcha