تحکیم بنیان خانواد مستلزم رعایت حجاب است
کد خبر: 3559702
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

تحکیم بنیان خانواد مستلزم رعایت حجاب است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رعایت عفاف و حجاب مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است، در خانواده‌هایی که پایبند به حجاب نیستند طلاق و تنش روبه افزایش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، 15دی‌ماه در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: زندگی مبتنی بر اسلام عاملی برای تبدیل خانواده به کانون عشق و مودت است.
وی ادامه داد: نقش متولیان فرهنگی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی و رسانه‌های جمعی در ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی الگوهای تربیتی و اخلاقی بسیار مهم است، خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی به شمار می‌آید؛ لذا متولیان فرهنگ باید تلاش خود را به ایجاد جامعه خانواده محور و تحکیم آن بر پایه اسلام معطوف کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: متأسفانه با وجود اینکه همه مردم و مسئولان از عواقب طلاق اطلاع دارند و این
عامل را ویرانگر و تهدید جدی برای بنیان خانواده می‌دانند، درصد زیادی از زنان جامعه ایران اسلامی را زنان مطلقه تشکیل می‌دهد.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: باید اقدامات ترویجی که نقش محوری در تحکیم خانواده و کاهش طلاق دارد مورد توجه خاص قرار گیرد، نیاز است که مسئولان، دولتمردان، اساتید دانشگاه و جامعه روحانیت به این معضل اجتماعی با جدیت بپردازند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بالاترین عبادت برای زنان حفظ حجاب و عفاف است، حجاب ظاهر و عفاف باطن مایه عزت، سربلندی و امنیت همه افراد جامعه می‌شود، برخی از جوانان حجاب را نشانه کهنگی و تفکر قدیمی می‌دانند و از این طریق خطای خود را توجیه می‌کنند، این در حالی است که قرآن و سنت ائمه(ع) تا پایان عمر بشریت برنامه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان تأکید کرد: رعایت عفاف و حجاب مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است، در خانواده‌هایی که پایبند به حجاب نیستند طلاق و تنش روبه افزایش است، تجویز حجاب برای زنان نشان‌دهنده حکمت خداوند و اولیای دین برای تحکیم بنیان خانواده است.
captcha