ترویج پوشاک ایرانی ـ اسلامی نیازمند اقدامات ریشه‌ای و عزم همگانی است
کد خبر: 3561390
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

ترویج پوشاک ایرانی ـ اسلامی نیازمند اقدامات ریشه‌ای و عزم همگانی است

گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین با تأکید بر اینکه تنها با برخورد در سطح عرضه کالا نمی‌توان جلوی ورود کالای خارجی و متعاقب آن فرهنگ بیگانه را گرفت، گفت: برای ترویج پوشاک ایرانی ـ اسلامی ضمن انجام اقدامات ریشه‌ای، باید عزم و اتحاد ملی و همگانی نیز وجود داشته باشد تا این مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، جلسه ترویج فرهنگ حجاب، عفاف، مد و لباس ظهر امروز در حوزه اصناف با حضور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، مسئولان اتاق اصناف، رئیس اتحادیه پوشاک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.
محمدباقر گرامی پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین، در این نشست اظهار کرد: برای اثرگذاری در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان باید همه دستگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی نگاه حمایتی در این زمینه اعمال کنند.
وی عدم حمایت از تولیدات پوشاک اسلامی - ایرانی را زمینه‌ای برای حضور پوشاک خارجی با طرح‌های نامناسب متضاد با فرهنگ اسلامی دانست و افزود: تحقق این خواسته یکی از راه‌های نفوذ فرهنگی دشمنان به کشور است.
گرامی پور ادامه داد: ارائه الگوها و لباس‌های مناسب با طراحی و دوخت ایرانی اسلامی یکی از ضرورت‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است لذا حمایت از تولید و عرضه پوشاک اسلامی- ایرانی حمایت از اقتصاد مقاومتی شمرده می‌شود.
وی از وجود مشکلات در زمینه ارائه الگوهای مناسب پوشاک اسلامی و ایرانی خبر داد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند توجه و حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای خارجی در مبادی توزیع اصلی کشور یکی از مؤثرترین اقدامات حمایتی از کالاهای تولید داخل است لذا با بستن مجاری ورود آن و اعمال اقدامات نظارتی در سطح عرضه می‌توان در این مسیر گام برداشت.
وی همچنین عنوان کرد: متأسفانه در بین اغلب مردم رغبت بیشتری برای خرید پوشاک مارک و برند وجود دارد و این موضوع باعث ورود کالای خارجی هماهنگ با فرهنگ بیگانه در کشور می‌شود که این امر با فرهنگ و هویت داخلی متغایر است.
گرامی پور در پایان با تأکید بر اینکه تنها با برخورد در سطح عرضه کالا نمی‌توان جلوی ورود کالای خارجی و متعاقب آن فرهنگ بیگانه را گرفت اظهار کرد: برای ترویج پوشاک ایرانی - اسلامی ضمن انجام اقدامات ریشه‌ای، باید عزم و اتحاد ملی و همگانی نیز وجود داشته باشد تا این مشکلات رفع شود.
captcha