برنامه قرآنی یک سال آینده خوزستان در دست تدوین است
کد خبر: 3562350
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

برنامه قرآنی یک سال آینده خوزستان در دست تدوین است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خوزستان اعلام کرد: برنامه قرآنی خوزستان در یک سال آینده در دست تدوین است.

فاطمه حقیقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ  مردمی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به مصوبه شورای ترویج فعالیت‌های قرآنی استان مبنی بر تدوین برنامه قرآنی یک سال استان خوزستان گفت: این طرح با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان قرآنی در حال تنظیم و بررسی است.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح آموزش قرآن و گسترش فعالیت‌های قرآنی است، تصریح کرد: استان خوزستان به لحاظ تعداد مؤسسات قرآنی رتبه 4 را در کشور دارد؛ اما متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب مؤسسات رتبه مناسبی به لحاظ نتیجه عملکرد نداریم.

حقیقی ادامه داد: در این برنامه ادارات، آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی دخیل هستند. برنامه‌ای ویژه کارکنان در این طرح با هدف آموزش روخوانی و روانخوانی پیش‌بینی شده است. آموزش نماز نیز در ضمن این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی- مردمی خوزستان با اشاره به ابعاد دیگر فعالیت‌های قرآنی مثل تفسیر و تدبر گفت: تدبر در قرآن و توجه به آموزه‌های قرآن در لایه‌های زندگی برنامه زمان‌بری است و نیاز به فرهنگ‌سازی و همکاری سایر دستگاه‌ها دارد. این بُعد در این برنامه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، آخرین جلسه شورای قرآن استان یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه با حضور استاندار و سایر اعضای شورا تشکیل شد.
captcha