فرهنگ زکات را به‎طور محسوس در جامعه زنده کنیم
کد خبر: 3564519
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
ولیئی:

فرهنگ زکات را به‎طور محسوس در جامعه زنده کنیم

گروه جامعه: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اهمیت زکات و تاکید قرآن در این خصوص گفت: ما زمانی که می‎گوییم سنت حسنه زکات را احیا می‎کنیم، تنها این نیست که یک‎سری فعالیت‎های محدود انجام دهیم، بلکه باید آن را به‎طور محسوس در جامعه زنده کنیم.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت زکات، روند احیای این سنت حسنه و اقدامات صورت گرفته در این حوزه، گفت: زکات همیشه قرین با نماز آمده است و در قرآن در خصوص این حوزه نزدیک به 32 آیه آمده است. از این تعداد 28 آیه قرین با نماز است؛ یعنی نماز و زکات تکمیل کننده هم هستند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‎های اصلی کمیته امداد این است که بتواند فرهنگ زکات را در بین مردم اشاعه دهد تا به زنده کردن این فرهنگ فراموش شده کمک کند. ما زمانی که می‎گوییم سنت حسنه زکات را احیا می‎کنیم، تنها این نیست که یک‎سری فعالیت‎های محدود انجام دهیم، بلکه باید آن را به‎طور محسوس در جامعه زنده کنیم.

ولیئی افزود: باتوجه به این اقدامات، در تمامی دفاتر کمیته امداد سراسر استان فردی را به نام مسئول زکات قرار داده‎ایم و شورایی را هم در تمامی شهرستان‎های استان شکل داده‎ایم که رئیس و نایب رئیس این شورا، امام جمعه و فرماندار آن شهرستان هستند. همچنین مبلغانی را هم برای این کار به کار گرفته‎ایم تا بتوانیم فرهنگ زکات را گسترش دهیم.

جمع آوری 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در شش ماهه اول سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: امسال در شش ماهه اول مردم 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات خود را در استان تهران به کمیته امداد حضرت امام تحویل دادند، تا بر حسب نیت و رعایت مسائل شرعی در راستای اهداف کمیته امداد که فقرزدایی از نیازمندان و محرومین است هزینه شود.

captcha