سیاسی شدن دهه فجر اشتباه است
کد خبر: 3564578
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
امام جمعه خلیل آباد:

سیاسی شدن دهه فجر اشتباه است

گروه شهرستان ها: خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه جناح‌بندی کردن و سیاسی شدن دهه فجر اشتباه است، افزود: برنامه ریزان دهه فجر باید برنامه‌های تأثیرگذاری برای مردم در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌ جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز اول بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه جناح‌بندی کردن و سیاسی شدن دهه فجر اشتباه است، افزود: برنامه ریزان دهه فجر باید برنامه‌های تأثیرگذاری برای مردم در نظر بگیرند.
وی با اشاره به اینکه سرانجام دهه فجر طلوع اسلام و رهایی ملت ایران از ظلم بود، دهه فجر را میثاق عمومی ملت ایران با ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: دهه فجر فرصتی برای رونمایی از ثمرات نظام جمهوری اسلامی است.
ناهیدی با اعلام اینکه برنامه‌های دهه فجر باید به‌صورت خودجوش در بازار، مدارس و جامعه برگزار شود، بیان کرد: جشن‌های دهه فجر باید هدفمند باشد و نکات شرعی در آن رعایت شود تا آسیبی به‌نظام از نظر ارزش‌های اسلامی وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه هر انقلابی برای خود مراسم جشن برگزار می‌کند، اذعان کرد: هدف از پاسداشت دهه فجر ارج نهادن به جان‌فشانی‌های ملت، رویدادهای بزرگ تاریخی و تجدید عهد و میثاق با شهدا و… است.
خطیب جمعه خلیل‌آباد بر عدم افراط در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی تبدیل رژیم سلطنت دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی به‌نظام جمهوری اسلامی است ولی نباید مشکلات کشور را نادیده گرفت.
وی در ادامه با تأکید براینکه پرداختن به انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین استمرار انقلاب و تقویت روحیه انقلابی در نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انقلاب هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و باید برای اسلامی کردن این نظام و کشور تلاش کنیم.
ناهیدی همچنین بابیان اینکه باید برنامه‌های با شور و نشاط، نو و متنوع در دهه فجر برگزار شود، تأکید کرد: برنامه ریزان دهه فجر باید برنامه‌های تأثیرگذار برای مردم در نظر بگیرند.
وی در ادامه به موضوع ازدواج و اهمیت آن از دیدگاه اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه اهمیت ازدواج را باید در تکمیل، تسکین و تولیدمثل انسان جستجو کرد، اظهار کرد: احساس آرامش، امینت و آسودگی خاطر از برکات ازدواج است.
captcha