همنشینی زائران رضوی در محضر قرآن ناطق و صامت
کد خبر: 3564670
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

همنشینی زائران رضوی در محضر قرآن ناطق و صامت

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از زائران و مجاوران حریم قدسی امام رئوف(ع) در بازه زمانی دوم الی هشتم بهمن‌ماه با برنامه‌های قرآنی متنوعی میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از زائران و مجاوران حریم قدسی علی‌ابن‌ موسی‌الرضا(ع) در بازه دوم الی هشتم بهمن‌ماه با برنامه‌های قرآنی متنوعی میزبانی می‌کند.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود که سلیمان جعفری و کریم محسنی، قاریان تلاوت‌کننده در این مراسم هستند.
همچنین در این هفته جنگ قرآنی ویژه نوجوانان پنجشنبه، هفتم بهمن‌ماه و جلسه قرائت کودکان جمعه، هشتم بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن‌ الکریم صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
علاوه بر این، در روز جمعه، هشتم بهمن‌ماه مانند دیگر جمعه‌های سال، به ترتیب قرائت آموزشی، ترتیل‌خوانی و محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان از ساعت ۸ الی ۱۱:۱۵، با حضور اساتید بانو همچون زینب حسن‌زاده، علیشاهی، حمیده مصباح، فاطمه بداغ‌آبادی، فرشته راستی، لیلا سالمیان، حلیمه شوشتری و اجرای گروه تواشیح بنت‌النبی(س) در دارالقرآن‌ الکریم حرم ثامن‌الحجج(ع) برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، تشکیل کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ ویژه آقایان در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر و حدیث در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
مسابقات متنوع قرآنی نیز به صورت هفتگی و مناسبتی مانند «آفتاب طوس»، ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی»، ویژه کودکان و نوجوانان، «فرقان»، ویژه محافل قرآنی بانوان، «در محضر قرآن» و «مصباح‌الهدی» ویژه عموم، «از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان، «حریم نور» ویژه عموم در شبستان قرآن، «شکوه هشتم» ویژه محفل قرآنی سپاه و «قرآن ناطق» ویژه عموم در دارالقرآن از دیگر این برنامه‌هاست که به صورت هفتگی و ماهانه برای مخاطبان برگزار می‌شود.
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ساعت 17:25 هر روز در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران اردوزبان در این هفته است.
واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن حرم رضوی نیز با کارگاه‌هایی همچون تذهیب، خوشنویسی، معرق و نقاشی و همچنین واحد آموزش با کلاس‌های متنوع آموزشی قرائت و حفظ شامل تجوید، صوت و لحن، ترتیل، روانخوانی و ... از شنبه تا پنج‌شنبه و در زمانبندی مشخص در دارالقرآن الکریم پذیرای زائران و مجاوران است.
یادآور می‌شود، دارالقرآن‌ الکریم حرم امام رضا(ع) همه روزه با برنامه‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های متنوع آموزشی در موضوعات نهج‌البلاغه، آیات‌الاحکام، حفظ قرآن، تدبر در قرآن و سیره ائمه(ع)، تفسیر و حدیث، پاسخگویی به سؤالات قرآنی و حدیثی، ترجمه و مفاهیم، تجوید، روخوانی، صوت و لحن، تصحیح قرائت قرآن، اذکار نماز و ... میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در گروه‌های سنی مختلف است.
captcha