مؤسسات قرآنی و کمرنگ کردن آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3566015
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
عبداللهی تأکید کرد:

مؤسسات قرآنی و کمرنگ کردن آسیب‌های اجتماعی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر نقش مؤسسات قرآنی به عنوان پرچمداران فرهنگ جامعه در کمرنگ‌کردن آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و... در سطح جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و نایب رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، سخنران هم‌اندیشی بیش از 400 مدیر مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران بود. این مراسم روز گذشته، چهارم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و سایر اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش با اشاره به کلیپ پخش شده از سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، گفت: طلاق، فساد اخلاقی، حاشیه نشینی و فقر از جمله معضلات و بحران‌های شهری هستند که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها آن را در دیدارهایشان با مسئولان بیان کرده‌اند و رفع آن از مطالبات ایشان است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: مدیران مؤسسات قرآنی به عنوان مدیران فرهنگی و علمداران و پرچم‌داران مباحث فرهنگی در جامعه هستند.
نایب رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران ادامه داد: توسعه فعالیت‌های قرآنی با آسیب‌های اجتماعی رابطه عکس دارد به این معنا که هر چقدر میزان فعالیت‌های قرآنی در جامعه افزایش پیدا کند میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: لذا باید مدیران مؤسسات با برپایی دوره‌های آموزشی و توسعه و گسترش این امر در جامعه گام‌های مثمرثمری بردارند و تلاش کنند تا آسیب‌ها در زمینه امور اجتماعی در سطح جامع کمرنگ شود.
عبداللهی با اشاره به اینکه در مؤسسات قرآنی می‌توان کارها‌ی مثمرثمری در این زمینه انجام گیرد، اضافه کرد: متأسفانه آمار طلاق و اعتیاد در جامعه روبه زیادی دارد و مؤسسات قرآنی باید با خود فکر کنند که در این زمینه می‌توانند چه اقداماتی انجام دهند.
نایب رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی اطلاعاتی که دارم حدود دو هزار و 500 مؤسسه قرآنی در استان تهران است، عنوان کرد: به طور مثال مؤسسات می‌‌توانند نقش‌های مشاوره حقوقی را برای تحکیم بنیان خانواده‌ها داشته باشند به گونه‌ای که کارگاه‌هایی در این راستا برپا کنند و یا با مراجعه به کلانتری‌های محل و اطلاع از خانواده‌هایی که دادخواست طلاق داده‌اند، بخواهند تا با دعوت آنها به مؤسسه و یا مراجعه به منزل آنها با دادن مشاوره‌های قرآنی و حقوقی سعی در برطرف کردن مشکلات آنها داشته باشند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به وجود حدود 18 هزار هیئت مذهبی، اضافه کرد: با توجه به توانایی و پتانسیلی که این‌ها به همراه مؤسسات قرآنی دارند می‌توانند اقدامات مؤثری در زمینه برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و حداقل کاهش آنها داشته باشند.
وی ادامه داد: زیرا مدیران مؤسسات قرآنی در خط مقدم جبهه‌های فرهنگی هستند که باید به مقابله با جنگ نرم دشمنان بروند زیرا آنها این قابلیت و توانایی را دارا هستند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در مقابل با اقدامات دستگاه‌ها دارای سرعت بیشتری است، اضافه کرد: میزان افزایش آسیب‌ها نسبت به این اقدامات جلوتر است و باید با همفکری در برطرف کردن این آسیب‌ها تلاش‌های لازم را انجام دهیم.
نایب رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران تصریح کرد: این معاونت نیز در بحث‌های قرآنی فعالیت‌هایی داشته است و همچنین برنامه‌هایی را نیز در زمینه عفاف و حجاب و نمایشگاه‌هایی در این زمینه برپا کرده است و اقداماتی در این راستا انجام داده است.
عبداللهی تأکید کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که شما مدیران قرآنی و فرهنگی، به عنوان پرچمداران فرهنگ، با اقدامات مطلوب جامعه شهری را از هر گونه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مبرا کنید.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۹
0
0
باید به موسسات قرآنی توجه بیشتری صورت گیرد
captcha