برگزاری مسابقات قرآن ویژه دهه فجر در کردستان
کد خبر: 3566158
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

برگزاری مسابقات قرآن ویژه دهه فجر در کردستان

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به برنامه‌های اجرای دهه فجر گفت: مسابقات قرآن ویژه ایام الله دهه فجر در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان  در نود و پنجمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی استان کردستان که دیروز، چهارم بهمن ماه در سالن کوثر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های اجرای دهه فجر اظهار کرد: مسابقات قرآن ویژه ایام الله دهه فجر در کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی و دینی و گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد، افزود: اجرای گروه سرود یک‌هزار و 357 نفری دانش‌آموزان یکی از برنامه‌های دهه فجر است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه طرح مصباح‌الهدی یکی از طرح‌های آموزش و پرورش بوده است، بیان کرد: آشنایی با سیره و سبک بزرگان اهل بیت(ع)، تدوین و توزیع کتاب‌های مختلف انقلابی بین دانش‌آموزان و اجرای مسابقه در این زمینه در طول سال تحصیلی از جمله برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به برگزاری  یادواره شهدای دانش‌آموزی به عنوان یکی از برنامه‌های اجرایی دهه فجر اعلام کرد: این طرح از ابتدای سال تحصیلی آغاز و تا پایان ایام دهه فجر ادامه دارد.

نریمانی عنوان کرد: طرح دیدار یاران و تجلیل از خانواده شهدا، اجرای گفتمان‌های دینی ویژه دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف و اجرای گفتمان انقلاب در مدارس در ایام دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در ایام دهه فجر است.

وی در پایان یادآور شد: نواخته شدن زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان همزمان با سراسر کشور و برگزاری مراسم نمادین آن به همت آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در یکی از مدارس این شهرستان نیز در ایام دهه مبارک فجر انجام می‌گیرد.

captcha