نمایش قرآ‌ن‌های کمیاب در موزه «سالار جنگ» هند
کد خبر: 3566377
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

نمایش قرآ‌ن‌های کمیاب در موزه «سالار جنگ» هند

گروه بین‌الملل: گالری هنر اسلامی موزه «سالار جنگ» در شهر حيدرآباد هند تا پایان امسال افتتاح می‌شود و در آن آثار اسلامی و نسخه‌های کمیاب قرآن کریم به نمایش در می‌آید.

موزه «سالار جنگ» هند؛ قرآن‌های کمیاب در
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Siasat»، با افتتاح گالری هنر اسلامی موزه «سالار جنگ» مجموعه‌هایی از آثار اسلامی کشور هند در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.
گالری هنر اسلامی در فضایی به وسعت 26 هزار متر مربع در موزه سالار جنگ احداث شده است و پس از افتتاح بیش از 2500 اثر اسلامی اعم از تسبیح و سجاده و خوشنویسی گرفته تا نسخ اسلامی و نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.
موزه سالار جنگ يك مجموعه غنی از قرآن كريم دارد كه متشكل از نسخه‌های قرآن به خط‌ كوفی، نسخ، نستعليق، ريحان و ثلث است كه اكثر آن‌ها تذهيب‌كاری شده‌اند.

همچنین يك رحل قديمی قرآن كريم، قديمی‌ترين صفحه قرآن كريم كه به خط كوفی بر روی پوست آهو نگاشته شده و متعلق به قرن نهم هجری است و يك قرآن مينياتوری
۲ سانتی‌متری كه بر روی ۳۱ برگه نوشته شده و تنها دو نسخه از آن موجود است كه يكی در ایران و ديگری در موزه سالار جنگ نگهداری می‌شود، پس از افتتاح گالری هنر اسلامی در آن به نمايش درخواهد آمد.
سالار جنگ اولین موزه در هند و سومین موزه در جهان اسلام است که یک گالری اختصاصی اسلامی خواهد داشت.
captcha