قطعه 50 بهشت زهرا(س)؛ میزبان مدافعان مردم + عکس
کد خبر: 3568241
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

قطعه 50 بهشت زهرا(س)؛ میزبان مدافعان مردم + عکس

گروه جامعه: مراسم تشییع پیکر 16 نفر از آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در مصلای تهران برگزار، و پیکر مدافعان مردم در قطعه 50 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان با حضور چشمگیر مردم آغاز شده است و صحن مصلای امام خمینی(ره) در حال پر شدن است. معاون اول رییس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.
حضور صدها آتش‌نشان عزادار، مسئولان لشکری و کشوری و مردمی که با جملاتی نظیر «سپاس مردان خدا»، «بدرود قهرمان شهید»، «بدرود مردان خدا» و .. در این صحن حاضر شدند، نمایی از ارادت و قدرشناسی ایرانیان است از قهرمانانی که از بذل جان خود در راه نجات دیگران دریغ نکردند.
بر اساس گزارش ایکنا پیام مقام معظم رهبری در صحن شبستان خوانده شد و هم اکنون ذکر مصیبت توسط مرتضی طاهری در حال انجام است.

امروز دل‌های زیاد سوخت و آتش گرفت؛ همه برای بدرقه شهدای پر سوخته حادثه پلاسکو تا بهشت آمده بودند.

آئین تشییع پیکر مطهر شهدای آتش نشان با حضور پر شور و چشمگیر چند صد هزار نفری مردم، مقامات کشوری و لشکری، خانواده آتش نشانان شهید و آتش نشانان مناطق مختلف پایتخت و شهرهای کشور برگزار شد. نماز پیکر پاک شهدای آتش نشان نیز توسط امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران خوانده شد.

امروز هر آنکه فکر می‌کرد دینی بر گردنش بود آمده بود و با اشک ریختن و سینه زدن بر پیکر پاک این شهیدان و پروانگان پر سوخته آنها را بدرقه کردند و از تلاش‌های و جانفشانی‌های آنها قدردانی کردند.

آتش نشان شهید دل دادند و خدایی شدند و امروز سراسر پایتخت را نیز با عطر شهادت همراه کردند، امروز یاد شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز زنده شد؛ اینان بزرگ مردانی بودند که دل در راه کربلا نهادند، سوختن و جانشان را در راه خدا تقدیم کردند.

بر اساس گزارش ایکنا مراسم تشییع پیکر پاک شهدای آتش نشان هم اکنون از بزرگراه رسالت به سمت خیابان شهید قنبر زاده و در نهایت خیابان شهید مفتح در حال تشییع است.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.

بعد از این مراسم پیکر مطهر پاک این شهیدان به بهشت زهرا(س) منتقل و در قطعه 50 محل دفن پیکر پاک این شهیدان آرام خواهند گرفت.

ساعت 14:35

قطعه ٥٠ بهشت زهرا(س) از انبوه جمعیت مردم عزادار پر شده است؛ شهدای آتش‌نشان در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شده و پیکر ۳ آتش‌نشان شهید این حادثه نیز برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شد.







captcha