مشکلات سامانه ثبت نام مسابقات سراسری قرآن و پاسخ مسئولان
کد خبر: 3569739
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰

مشکلات سامانه ثبت نام مسابقات سراسری قرآن و پاسخ مسئولان

گروه مسابقات: در حالی شروع فرایند ثبت نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز 12 بهمن ماه آغاز شده که در روزهایی ابتدایی شاهد بروز برخی مشکلات برای ثبت نام در این مسابقات بوده‌ایم؛ مشکلاتی که البته مسئولان به کم بودن پهنای باند شبکه ربط داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روز یازدهم بهمن ماه و آغاز ثبت نام از یک روز بعد از آن، پیش بینی می شد که همه ملزومات و تمهیدات برای ثبت نام علاقه مندان به این مسابقات فراهم شده باشد.
با اینکه مسئولان مرکز امور قرآنی از شروع ثبت نام در روز 12 بهمن ماه خبر می دادند، اما در این روز هیچ لینک یا آدرسی که مخاطبان را به سامانه ثبت نام رهنمون کند بر روی پایگاه اطلاع رسانی مسابقات، بارگذاری نشد، با این وجود مسئولان مرکز امور قرآنی بر اینکه از بعد از ظهر روز 12 بهمن ماه فرایند ثبت نام در سامانه شروع شده، تأکید دارند.
علاوه بر این یکی دیگر از مشکلاتی که مسئولان آن را تا حدودی تأیید کرده اند، عدم ورود به سامانه در برخی موارد بوده است، دیر وارد شدن به سامانه ثبت نام و مکث های بسیار زیاد که ربطی به پرسرعت یا کم سرعت بودن اینترنت هم نداشت، در روز دوم ثبت نام قابل مشاهده بود. برای پیگیری این موضوع گفت وگویی با یکی از مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته که در ادامه آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی مقنی، سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار ایکنا در مورد این مشکلات، با اشاره به اینکه لینک ثبت نام از بعدازظهر روز 12 بهمن ماه در پایگاه اطلاع رسانی مسابقات فعال شده است، گفت: تا پایان روز اول مشکل خاصی برای ثبت نام وجود نداشت و بارها آزمایشات مختلف برای ورود به سامانه و انجام فرایند ثبت نام صورت گرفت که مشکل چندانی ملاحظه نشد.
وی با اشاره به اینکه در روز اول شاهد ثبت نام تعدادی از هموطنان هم بوده ایم، افزود: البته برخی از هموطنان با ما تماس داشته اند و وجود مشکلاتی را گزارش کرده اند که به شبکه و پهنای باند مربوط است.
مقنی تصریح کرد: در حال حاضر هم مشغول اصلاح مشکلات هستیم، هرچند مشکل جدی ای وجود نداشته است و فرایند ثبت نام دچار اختلال جدی نشده است. با توجه به اینکه امسال شکل ثبت نام تغییر کرده شاید مشکلاتی از این دست در روزهای ابتدایی مشاهده شود که در حال حاضر مشغول بررسی و اصلاح آن هستیم.
سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سؤال که قبل از شروع فرایند ثبت نام آزمایش های اولیه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: قطعاً ابتدا تست های اولیه صورت گرفته و پس از اطمینان از سلامت سامانه ثبت نام را آغاز کرده ایم؛ چرا که در مراحل آزمایش سامانه با هیچ مشکلی مواجه نشدیم.
وی در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد: مشکل اصلی که وجود داشته و جدی هم نبوده مربوط به پهنای باند شبکه بوده است که در حال اصلاح آن هستیم و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.
captcha