گزارشی از مرحله نهایی چهارمین مسابقات «سراج» در فرهنگسرای قرآن + عکس
کد خبر: 3570065
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

گزارشی از مرحله نهایی چهارمین مسابقات «سراج» در فرهنگسرای قرآن + عکس

گروه مسابقات: مرحله نهایی مسابقات سراج ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با ایام دهه فجر، مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن «سراج» ویژه جلسات سنتی قرآن شهر تهران، جمعه، ۱۵ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

فرهنگسرای قرآن میزبان مرحله نهایی مسابقات سراج+عکس

این مسابقات که پنج‌شنبه در بخش بانوان و جمعه در بخش آقایان با حضور ۴۵۰ متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و ترتیل پیشرفته در دو نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۱ و بعد از ظهر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶ برگزار شد.

در نوبت صبح جمعه، آقایان شرکت‌کننده در این مرحله از مسابقات در ابتدای ورود خود به هر کدام از سالن‌های حوزه امتحانی سالن هدی یا نمازخانه فرهنگ‌سرا، کاربرگ‌های مرتبط با مشخصات حضورشان در مسابقات را از مسئول مربوطه دریافت می‌کردند و سپس خود را برای قرعه انتخابی‌شان که متناسب با هر رده سنی در گلدانی قرار داده شده بود، آماده می‌کردند.

فرهنگسرای قرآن میزبان مرحله نهایی مسابقات سراج+عکس

بنابر گزارش ایکنا، تیم داوری بخش آقایان در رشته قرائت تحقیق متشکل از علیرضا نداف در بخش صوت، علی‌اکبر ملکشاهی در بخش لحن، عباس امام‌جمعه در بخش تجوید و محمد خواجوی در بخش وقف و ابتدا بود که در نمازخانه فرهنگ‌سرا برپا شد و داوری رشته ترتیل‌خوانی در سالن هدی و با قضاوت حسن ربیعیان در بخش لحن، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، بهروز یاریگل در بخش صوت و حسین اخوان‌اقدم در بخش وقف و ابتدا انجام گرفت.

 فرهنگسرای قرآن میزبان مرحله نهایی مسابقات سراج+عکس

یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات سراج تا هشتم بهمن‌ماه در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ۱۰ رشته شامل هشت رشته قرائت تحقیق و ترتیل با سوره‌های مشخص شده و دو رشته حفظ در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار شد.

همچنین رقابت در رشته‌های قرائت ترتیل در بخش مبتدی و حفظ خردسال و کودک فقط در مرحله مقدماتی(منطقه‌ای) برگزار ‌شد و از برگزیدگان آن طی اختتامیه‌هایی در هر منطقه تجلیل به‌عمل ‌آمد.

 

captcha