در خواست حضرت زینب(س) در همه حال مقبول خدای سبحان بوده است
کد خبر: 3570085
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
یادداشت وارده/

در خواست حضرت زینب(س) در همه حال مقبول خدای سبحان بوده است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین خادمیان در یادداشتی نوشت: در خواست آن حضرت در همه حال مقبول خدای سبحان بوده لذا وقتی آن حرامی شامی لعین؛ از یزید ملعون درخواست کنیزی یکی از دختران امام علیه السلام را نمود؛ حضرت زینب سلام الله فرمود: اُسکُت یا مَلعون اَخرَسَ الله لِسانَک و فَضَّ فاکَ و قَطَعَ یَدَیکَ و اَعمَی عَینَیک ...همه دیدند در همان لحظه آن خبیث قدرت تکلمش را از دست داد...

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان، استاد حوزه و دانشگاه و خطیب سرشناس تهران به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) یادداشتی در اختیار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گذاشت و در این یادداشت به 10 نکته کلیدی درباره شخصیت حضرت زینب(س) اشاره کرده است.
متن یادداشت به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تحیت
در وصف بلندای افق آسمان ناشناخته دختر رشیده حضرت امیرالمومنین و سیدة نساء العالمين حضرت زینب سلام الله علیهم موارد ذیل تبیین می‌گردد:
۱. همانطور که در ریشه کلمه مبارکه «الله» و معنای آن همگان حیران شده و احدی نتوانسته است معنای متقن را بگوید؛ در ریشه و معنای نام مبارک حضرت زینب سلام الله نیز همگان حیران و متحیرند.
برخی گویند «زینب» نام درختی همیشه سبز و خوش عطر است و بعضی گویند کلمه ای مرکب است از «زین و اب»؛ به معنای زینت پدر و ...
۲. نام گذاری آن حضرت سلام الله از سوی خدای سبحان مقرر گردید.
۳. در میان غیر انبیاء و معصومین علیهم السلام تنها دو زن بودند که خَرق عادات نموده؛ و بالاتر از رتبه مستجاب الدعوة رسیدند؛ یعنی اراده آنان اراده خدا گردید:
یکی فاطمه بنت اسد مادر امیرالمومنین علیهما السلام که اراده او سبب شکافتن دیوار کعبه شد و دیگری زینب کبری دختر امیرالمومنین علیهما السلام که بر اثر اراده او؛ هم سربریده؛ قرآن خواند و هم تن بی سر؛ سخن گفت و این ها از معاجز انبیاء علیهم السلام بالاتر است فتامل .
۴. با تأمل در کلام امام سجاد علیه‌السلام که در بصائر الدرجات مثبوت است؛ استظهار و استنباط می‌گردد حضرت زینب علیها السلام؛ عالم به الحان و زبان‌های مختلف؛ حتی زبان حیوانات نیز بوده است؛ یعنی «یحسن الرِطانة» یکی از مراتب آن عالمه غیر معلّمه است و لذا هم با ذوالجناح سخن گفت و فهمید چه می گوید و هم با زندانبان رومی و نبطی و عجمی و ... با زبان خودشان در شام سخن گفت.
۵. در خواست آن حضرت در همه حال مقبول خدای سبحان بوده لذا وقتی آن حرامی شامی لعین؛ از یزید ملعون درخواست کنیزی یکی از دختران امام علیه السلام را نمود؛ حضرت زینب سلام الله فرمود: اُسکُت یا مَلعون اَخرَسَ الله لِسانَک و فَضَّ فاکَ و قَطَعَ یَدَیکَ و اَعمَی عَینَیک ...
همه دیدند در همان لحظه آن خبیث قدرت تکلمش را از دست داد و دردی بر او عارض شد که زبانش را گاز گرفت که قطع شد و دست و پایش خشک و فلج و چشمش کور شده به زمین افتاد و هلاک گردید.
۶. در تاریخ مرقوم است: وقتی حضرت زینب سلام الله علیها از منزلش در کوفه خارج و به بیرون می رفت آن مسیر را بوی خوش فرا می گرفت که همگان یاد بهشت می افتادند ؛ خصوصا در شب تغسیل حضرت امیرالمومنین علیه السلام .
۷. آن حضرت راویه حدیث بود که یکی از آن احادیث؛ نقلی از جدش محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است.
قالت زینب علیها السلام سَمِعتُ عَن جَدّی صلی الله علیه و آله: اَلا وَ اَنَّ فِی الجَسَدِ مُضْغَةً اِذا صَلُحَتْ صَلُحَ الجَسدَ کُلَّه و اِذا فَسَدَ ؛ فَسَدَ الجَسَدَ کُلَّه ؛ اَلا و هِیَ القَلبُ.
آگاه باشید اگر قلب صالح باشد جسم هم صالح می ماند و اگر قلب فاید شد جسم هم فاسد می گردد (فتامل جیدا ).
۸.منطق آن حضرت ؛ منطق قرآن است . همان طور که قرآن به اهل گناه چنین می فرماید :ْ إِنَّمٰا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدٰادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذٰابٌ مُهِينٌ
حضرت زینب نیز به ابن زیاد فرمود: با کشتن و سر بریدن و اسب تازاندن و اسیر گرفتن آرام نشدی ؛ اگر چوب زدن به لب سر بریده برادرم آرامت می کن ؛ پس چوب بزن " فَانْ یَشفَکَ هذا فَقَد اشتَفَیتَ" .
۹. در مجلس ابن زیاد لعین صراحتا خود را مصداق آیه تطهیر معرفی نمود " الحَمدُ لله الذّی اَکرَمَنا بِنَبیّه مُحمّد وَ اَذهَبَ عَنّا الرِجسَ اَهلَ البَیت و طَهّرَنا تَطهِیرا"
۱۰. قطراتی از دریای القاب او را چنین مثبوت کرده اند: سليلة النبوة ؛ بضعة الرسالة؛ عقلية الولاية و الامامة؛ رضيعة ثدي الايمان ؛ ربيبة الوحي و القرآن؛ حليفة التقوي؛ قدوة الصبر و الصمود؛ معلمة الخير و الفضائل؛  ولية الله؛ الراضية بالقدر و القضاء؛ امينة الله؛ عالمة غير معلمة؛ محبوبة المصطفي؛ نائبة الزهراء؛ شريكة الحسين؛ زاهدة؛ عاقلة؛ مؤثقة؛ كعبة الرزياء؛ االفصيحة و البليغة؛ الشجاعة؛ العابدة؛ الباكية؛ المحدثة؛ الصدیقةالصغری و ...
والله المستعان
سید حسین خادمیان

captcha