عقیم‌ترین فرهنگ این است که گذشته را محاکمه کنی و آینده را مثل گذشته بسازی
کد خبر: 3567031
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
یادداشت وارده/

عقیم‌ترین فرهنگ این است که گذشته را محاکمه کنی و آینده را مثل گذشته بسازی

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام خادمیان گفت: عقیم‌ترین فرهنگ این است که؛ گذشته را محاکمه کنی و آینده را مثل گذشته بسازی و دوباره همان را محاکمه کنی!

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان، استاد حوزه و دانشگاه و خطیب سرشناس تهران به مناسبت شهادت تعدادی از آتش‌نشان‌ها و کشته شدن تعدادی از  هم‌وطنان در حادثه پلاسکو یادداشتی در اختیار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گذاشت.
متن یادداشت در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و تسلیت
عقیم‌ترین فرهنگ این است که ؛ گذشته را محاکمه کنی و آینده را مثل گذشته بسازی و دوباره همان را محاکمه کنی !
در حالی که گذشته دلیل است و تمام ؛  ولی آینده حقیقتی قابل مدیریت .
همگان حادثه تلخ آتش سوزی ساختمان "پلاسکو" را شنیدیم ولی مثل همیشه فقط گذشته را محاکمه کردیم !
چرا ابزار نبود ؛ چرا چنین نبود ؛ چرا چنان نبود و چرا ...
درست مانند همه اتفاقات هوایی و ریلی و جاده ای و سیاسی و آموزشی و فرهنگی و  اختلاسی و ...
فقط گذشته را محاکمه می کنیم و آینده تکرار همین گذشته محکوم است .
در حالی که باید آینده را مدیریت کنیم .
مثلا در انتخابات آینده شوراها؛ به کسانی رای دهیم که شهرداری را انتخاب کنند که به جای پر کردن شهر از " بَنِر" نگارخانه و عکاسخانه‌های ایتالیا و ... که میلیاردها تومان هزینه داشت ؛ آتش نشانی را تجهیز کند.
اولویت شهر برای او ترافیک و استحکام سازی و ... باشد ؛ نه نشر روزنامه و خبر نامه رسمی و ...
به کسانی رای دهیم که بدانند هنر ؛ آزادی کنسرت و موسیقی نیست ؛ هنر ازدواج به موقع جوانان است و خجالت نکشیدن مرد از ناموسش و ...
به کسانی رای دهیم که بدانند ورزشکار قهرمان ؛ کسی است که در شهرش جوان معتاد نباشد .
راستی سوختن پلاسکو را دیدیم اما میدان شهید هرندی تهران را چه وقت خواهیم دید؟
آن جا هم جان می سوزد ؛ هم جوانی ؛ هم غیرت ؛ هم آبرو و ...
تازه سوختن پلاسکو چون شعله دیدنی و صدای هوار شدن داشت ؛ دیده و شنیده شد ؛ آیا سوختن فرزندانمان در پای  کتاب های درسی عقیم در مدرسه و دانشگاه را می بینیم ؟
فرزندی که از سال هفتم متوسطه تا پایان دکترا انگلیسی می خواند و اما انگلیسی بلد نیست !!!
عربی می خواند و اما عربی بلد نیست !!!
معارف اسلامی می خواند اما ....
در ادارات دیگر چه می سوزد؟  که ما نمی بینیم تا یکدفعه هوار اختلاس میلیاردی و املاک نجومی و ...  بر سر مستضعفین فرو می ریزد .
بیایید آینده را محاکمه کنیم و آن را بسازیم و الّا آینده مثل گذشته خواهد سوخت و خون جانباختگان آتش نشانی مانند خون شهیدانمان ؛ پرسشگر ما ؟ که بعد از ما چه کردید ؟
رحمت و مغفرت خدا بر شهیدانی که برای ساختن آینده جان دادند .
از شهدای صدر اسلام تا فجر انقلاب شکوهمند اسلامی و از شهدای فجر تا دفاع مقدس و همه جانباختگان با غیرت آتش نشانی! رحمت الله علیهم اجمعین
از حکومت حضرت علی علیه‌السلام همه چیز گفتند ؛ اما نگفتند حضرت علی صلوات الله  در دوران کوتاه حکومتش دستور داد "بازاری زیبا " برای شهر بسازند و مغازه های آن را رایگان در اختیار مردم گذاشت تا هم اشتغال ایجاد کند و هم بازار مسلمین رونق بگیرد و فریاد زد :  "من بیزارم که از مغازه داران برای حکومت کرایه دریافت کنم "
حضرت علی علیه السلام فرمود در حکومت من همه در رفاه و آسایش هستند و کارتن خواب و گور خواب و بیابان خواب و ... نداریم : «ما أصْبَحَ بِاْلکُوفَةِ أحَدٌ الاّ ناعِماً، إنَّ أدْناهُمْ مَنْزِلَةً لَیَأکُلُ مِنَ البُرِّ وَ یَجْلِسُ فی الظِّلِّ وَ یَشْرَبَ مِنْ ماءِ الفُراتِ؛ همه مردم کوفه از رفاه برخوردار گردیدند؛ چون پایین ترین آنها (یعنی فقیرترین افراد جامعه) نان گندم می خورد و سرپناه مناسب دارد و از آب سالم فرات می نوشد».
در برابر زهد خوارجی فریاد زد " حَتّی یَسْتَرِیحَ بَرُّ" در حکومت من ملت در استراحت و رفاه هستند .  
و خزانه حضرت پشتوانه فروش نفت و گاز و ... نداشت !
آری زهد ابلیسی و روسی و انگلیسی می خواهد ما را بد لباس و بد خوراک و ... کند؛ تا ما هماره  گدای سیب و گندم آنان باشیم .
اما زهد اسلامی می گوید : دنیای خوب و آخرت خوب!  
تمام ائمه ما علیهم السلام  خوش لباس و زیبا پوش و دارای زندگانی زیبا بودند و البته بندگی زیبایی هم داشتند .
همانطور که از نماز خواندن آنان مردم لذت می بردند ؛ از لباس زیبا  و عطر  خوش و... آنان هم لذت می بردند .
ای کاش دولت مردان به جای مسکن مثلا با مهر؛ آن هم با وام پر از منّت و سود و کارهای عقیم مانند آن ؛ به حضرت علی علیه السلام اقتدا می کردند و  اشتغال بی منت ایجاد می کردند و فریاد می زدنند : " ما بیزاریم از ملت؛  سود و کرایه دریافت کنیم ".
آن گاه می دیدند به جای خزانه خالی و قرض های دولتی؛ چه برکتی خزانه دولت پیدا می کرد .
إن‌شاءالله دولت‌ها به این فهم زهد ربانی برسند که ده برابر بزرگ تر و زیبا تر از ساختمان "پلاسکو" بسازند و مغازه های آن را رایگان به ملت بدهند تا دولتی زیبا شوند!!!
باید زهد منحرف  ابلیسی و خوارجی و روسی و چینی و انگلیسی و ... را از بین برد و در همه اضلاع زیبا زندگی کرد .
راستی هزینه خاموش کردن آتش پلاسکو و آوار برداری و انتقال نخاله و ... چند میلیارد شد ؟
چند صدم این پول لازم بود تا پلاسکو به طور رایگان مجهز به ادوات اطفای حریق شود ؟
 فتأمل جیدا
والله المستعان
سید حسین خادمیان

captcha